четвер, 15 грудня 2011 р.

" Що може комп'ютер " 2 кл

Мета уроку: повторити правила з техніки безпеки на уроці; ознайомити учнів з можливостями комп'ютера; розвивати увагу, пам'ять та логічне мислення; виховувати дбайливе відношення до устаткування кабінету.
Обладнання: програма «Стрільці по яблуках», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.
План уроку
Організація класу до уроку.
Перевірка домашнього завдання. Повторення правил з техніки безпеки.
Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
Вивчення нового матеріалу.
Робота за комп’ютером.
Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
Домашнє завдання.

Хід уроку
Організація класу до уроку.

Перевірка домашнього завдання. Повторення правил з техніки безпеки.
- На минулому уроці ви ознайомились з правилами техніки безпеки у комп'ютерному класі. Ви вдома також вчили ці правила. А зараз перевіримо, як ви їх засвоїли.
Вставити потрібні слова замість пропусків. (Дидактична картка для кожного учня)

Не розпочинай роботу за комп'ютером без дозволу ____________________ .
Спину тримай ____________ .
Сидіти слід на відстані не менше _______ см від екрана монітора.
Не торкайся _________________ , _________________ , __________________ , ________________ , ________________ і __________________ , з якими тебе не знайомив вчитель.
Не працюй ________________ і _______________ руками.

Скільки цифр 9 ви знайшли?(3авдання "Для розумників і розумниць", стор. 5 у підручнику)

Актуалізація опорних знань.
- Уявіть, що ви прийшли у магазин купити хліба. Скільки коштує батон? (2 грн. 70 коп.);
- Якими цифрами записане це число?
- Вам треба вибити у касі чек. Як ви звернетесь до касира? (Звернути увагу на вживання слів ввічливості);
- Де касир візьме чек?
- Отже, для того, щоб вибити чек, касир використав комп'ютер.
Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні ми познайомимося з можливостями комп'ютера. Отже, тема нашого уроку «Що може комп'ютер».

Вивчення нового матеріалу.
Слухання казки «На екскурсії». (Вчитель читає казку на стор. 6 у підручнику.)
Вибіркове читання. (Діти читають із тексту відповіді на запитання.)
- Що зацікавило Елзіка?
- Чим корисний комп'ютер у супермаркеті?
- Для чого використовують комп'ютер у залізничних та авіакасах?
- Чим корисний комп'ютер для інженерів?
- Яка роль комп'ютерів у будинках моделей?
- Як використовують комп'ютер у перукарнях?

Фізкультхвилинка.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праці приступати.

Робота за комп'ютером.
Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи з комп'ютером.
- Пригадайте ще раз на якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
- Клас об’єднується у 2 групи: перша група – за комп’ютерами; друга група – робота з картками за партами.
- Сьогодні ми познайомимося з програмою «Стрільці по яблуках». Послухайте правила гри: Яблука висять високо - їх не дістати. Але можна збити пострілом із лука, якщо добре прицілитися. Керуєш подіями ти. Поклади долоню правої руки на мишу так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній - на правій. Коли ти пересуваєш мишу по килимку, по екрану рухається стрілка - вказівник. Стрілкою ти прицілюєшся в яблуко. А коли клацнеш кнопкою - подаєш команду стрільцям. Лівою кнопкою ти керуєш лівим стрільцем (він стріляє по жовтих яблуках), а правою кнопкою - правим (він стріляє по червоних яблуках).
- Завдання для роботи за партами – робота в робочих зошитах.
- Потім групи міняються місцями.
Практична робота учнів.
(Вчитель при потребі допомагає учням працювати за комп'ютером.)
Релаксація.
Витягти праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз. Повторити 4-5 раз.
Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 5 разів.

Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
Що вам сподобалось сьогодні на уроці?
Чим корисний комп'ютер у супермаркеті?
Як використовують комп'ютер у касах попереднього продажу квитків?
Як використовують інженери комп'ютер у своїй роботі?
Чим корисний комп'ютер у перукарнях?
Які ще приклади використання комп'ютерів ви можете привести?
Домашнє завдання.
Виконати завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 7.


Урок №3
Тема: Продовження екскурсії
Мета уроку: продовжити знайомити учнів з можливостями комп'ютера; розвивати логічне і образне мислення; виховувати дбайливе ставлення до устаткування кабінету.
Обладнання: програма «Як використовують комп'ютер», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.
План уроку
Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки (обговорення ситуацій).
Перевірка домашнього завдання. Розминка.
Повідомлення теми і мети уроку.
Вивчення нового матеріалу.
Робота за комп’ютером.
Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
Домашнє завдання.
Хід уроку
Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки (обговорення ситуацій).
Учень забіг до кабінету інформатики, включив комп'ютер собі і сусіду і, не знаючи чим потрібно буде займатися на уроці інформатики, став натискувати на всі клавіші.
- Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
Грайливі учні весело розважались на перерві біля школи, обливаючи водою один одного із водяних пістолетів. Пролунав дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики.
- Чи порушили вони правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

Перевірка домашнього завдання.
- Діти, яке було ваше домашнє завдання? («Для розумників і розумниць», стор. 7 у підручнику).
Назвіть пару Буратіно.(Карабас-Барабас).
Назвіть пару Колобку.(Лисичка).
Назвіть пару Котигорошку.(Змій).
Чого не вистачає у першому квадраті? (Червоного ромба).
А у другому? (Зеленого квадрата).
- А тепер дайте відповіді на такі запитання:
- Як використовують комп'ютер у супермаркетах?
- А у касах попереднього продажу квитків?
- Чим корисний комп'ютер для інженерів?
Розминка.
Завдання 1.
- Діти, на минулому уроці ми з вами дізналися про деякі можливості комп'ютера. Як ви гадаєте, чи можливо за допомогою комп'ютера створювати малюнки? (Так.)
- А зараз ми завітаємо в гості до Розмалюйка, якому дуже подобається малювати. Він намалював малюнок і хоче, щоб ви його розфарбували. Поки що ми не вміємо малювати на комп'ютері, тому ми будемо розфарбовувати цей малюнок на папері. (дидактична картка для кожного учня.)
- Розфарбуй віконечка у казковому будинку. Ти маєш три олівці: жовтий, червоний, синій. Розфарбувати потрібно так, щоб не було однакових рядків і олівці всіх кольорів були використані.







Завдання 2.
- Діти, подивіться на дошку. Цю розповідь написав неуважний учень. Він допустив дуже багато помилок. Вам потрібно виправити його помилки у тексті.

Зима
Прийжла зила. Лисика сидить у морі. Зайцик тремтіть під ялинпою. Холодний вовк бродить літом у пошуках здобижі
(Діти виправляють помилки, закреслюючи неправильні літери.)
Подивіться на дошку. Який неохайний цей текст після виправлень! Але на дошці ми можемо витерти його. А якби цей текст був написаний на аркуші паперу, що тоді робити? А за допомогою комп'ютера можна виправляти помилки, не залишаючи ніяких помарок. Для написання своїх текстів і творів письменники та журналісти використовують комп'ютер. Він для них у цій роботі найперший помічник.
Отже, ми виявили ще дві можливості комп'ютера - малювання та друкування.

Повідомлення теми і мети уроку.
Але це ще не всі можливості комп'ютера. їх ще дуже багато. Сьогодні на уроці ми продовжимо подорожувати по країні Інформатики, дізнаємося, які ще можливості мають комп'ютери. А тема нашого уроку називається «Продовження екскурсії».

Вивчення нового матеріалу.
Читання тексту вчителем (стор. 8 - 9 у підручнику)
Вибіркове читання. (Вчитель читає початок речення, а учні знаходять це речення у тексті і продовжують його читати.)
Для того, щоб знайти …
Мудрунчик розповів …
Наступного дня …
Саме він зберігає …
Його використовують …
Комп'ютер є невід'ємною …
На кіностудії …
Він може …
Фізкульхвилинка.
Слухати ми перестали,
І тепер всі дружно встали.
Будем ми відпочивати,
Нумо вправу починати:
Руки - вгору, руки - вниз
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий - встали.
Всі за парти посідали,
Вчитись знову ми почали.

Робота за комп'ютером.
Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи за комп’ютером. Пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти.
Ми вже з вами ознайомились з можливостями комп'ютера. А зараз запрошую вас у комп'ютерну подорож. Ви знову зустрінетеся з Ганнусею, Елзіком та Мудрунчиком. І разом з ними побуваєш у місцях, де використовують комп'ютер.
Для перегляду слайдів натискай клавішу «Пропуск» - найдовшу клавішу на клавіатурі. Можете також скористатися клавішами зі стрілками:
Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
Релаксація.
- Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки ліворуч і праворуч, вгору і вниз. Повторити 4-5 разів.
- Подивіться на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім переведіть погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Підведемо підсумок:
Як використовують комп'ютер мультиплікатори?
Чим корисний комп'ютер у бібліотеках?
А як його використовують у медицині?
Чим корисний комп'ютер для банків?
Чи можна за допомогою комп'ютерів створювати музику?
Як використовують комп'ютер у видавництві?
А як його використовують у міліції?

Домашнє завдання.
Виконати завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 9 у підручнику.


Урок №4
Тема: 3 чого складається комп'ютер
Мета уроку: вивчити складові частини комп'ютера; розвивати логічне і образне мислення; виховувати любов до природи.
Обладнання: програма «Лісова галявина», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.
План уроку
Організація класу до уроку. Повторення правил з техніки безпеки .
Перевірка домашнього завдання. Розминка.
Повідомлення теми і мети уроку.
Вивчення нового матеріалу.
Робота за комп’ютером.
Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
Домашнє завдання.

Хід уроку
Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
- Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі. (Діти розповідають правила техніки безпеки.)

Перевірка домашнього завдання.
- Діти, що ми вивчали на минулому уроці? (Можливості комп'ютера.)
Тестове завдання. Вибери правильний варіант відповіді.
• Для розрахунків комп'ютери використовують у:
а) бібліотеках;
б) кіностудіях;
в) банках та офісах.
• Де комп'ютери зберігають інформацію про маршрути, наявність вільних
місць:
а) у касах банків;
б) у касах попереднього продажу квитків;
в) у супермаркетах.
• Для проектування нових будинків, мостів, розроблення сучасних
проектів оновлення міста комп'ютер використовують:
а) інженери;
б) продавці;
в) бібліотекарі.
• Для моделювання зачісок комп'ютер використовують у:
а) будинках моделей;
б) косметичних салонах;
в) перукарнях.
• Для створення спеціальних ефектів комп'ютери використовують у:
а) лікарнях;
б) бібліотеках;
в) кіностудіях.
«Для розумників і розумниць».
Закінчи речення:
Вівторок, середа, четвер, неділя - це...
Ранок, день, вечір, ніч - це...
Україна, Польща, Франція, Англія - це...
Стебло, листочок, пелюсточки – це…
А тепер – навпаки. Придумай початок речення:
... - це імена казкових героїв.
... - це вулиці Тернополя.
... — це міський транспорт.
... - це дерева, що ростуть у парках Тернополя.
Розминка.
- Діти, на минулому уроці ми з вами виправляли помилки у тексті. А сьогодні ми спробуємо складати слова із складів та речення із слів. (дидактичні картки):
Склади слова. (для слабших учнів)
ця, ни, си
ва, сли
бе, не, са
мон,ли
ли, ка, на
по, ля, то
ло, мас
ля, зу, зо
Зі слів кожного рядка скласти речення. (для сильніших учнів)
Сніг, на, лежить, полях, іскристий.
Садок, біля, є, школи, нашої.
Землю, гарні, покрили, сніжинки.
Замерзла, льодом, річка, і, снігом, вкрилася.

Повідомлення теми і мети уроку.
- Отже, ми побачили, що слова і речення складаються з частинок. Також, ми знаємо, що людина теж складається з частинок. Яких? (Ноги, руки, тулуб, голова)
- А як ви думаєте, комп'ютер теж складається з частинок? (Так).
- І сьогодні на уроці ми дізнаємось, з яких же частинок він складається. А тема уроку так і називається «З чого складається комп'ютер».
Вивчення нового матеріалу.
Читання тексту вчителем (стор. 10 у підручнику).
Словникова робота.
Монітор - це екран, на якому відображається інформація, з якою працює комп'ютер.
Системний блок - це пристрій, в якому знаходяться пам'ять, процесор, пристрої для введення і збереження інформації.
Клавіатура і миша. За допомогою їх ми вводимо інформацію в комп'ютер.
Принтер - пристрій для друкування текстів і малюнків.
Сканер - це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп'ютер те, що зображено на фотографії.
Модем - це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп'ютерами, які знаходяться в різних місцях.
Читання ланцюжком по абзацах.
Фізкультхвилинка.
Вчора сонце так світило,
Що ведмедя розбудило.
Виліз сонний із барлоги
Та й подався на дороги,
А на тій дорозі сніг
До ведмежих липне ніг.
«Рано, - думає бурмило, -
Мене сонце розбудило».
Глянув на зимовий ліс
І швиденько спать поліз.

Робота за комп'ютером.
Бесіда.
- Діти, пригадайте, як треба тримати спину, сидячи за комп'ютером?
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати з програмою «Лісова галявина». Треба допомогти гномам зібрати гриби та ягоди.
- Спочатку підведи стрілку-вказівник миші до гриба. Потім натисни ліву кнопку миші і тримай її натиснутою - ти схопив грибок. Не відпускаючи кнопку миші, пересувай мишу по килимку - перенеси грибок у кошик. Тепер відпусти кнопку миші - грибок опинився у кошику.
Так само ти можеш перенести у кошик ягідку.
Практична робота учнів.
(Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.)
Релаксація.
- Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 раз.
- В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону.
- Розслабляючи очні м'язи, подивитись вдалину на рахунок 1 -6. Повторити 1-2 рази.

Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Гра «Будова комп’ютера». Правила: (1. Витягнути карточку; 2. Ознайомитися із назвою пристрою; 3. Знайти зв'язок з іншими пристроями без слів.)
- Підведемо підсумок:
Що нового ви дізналися на уроці?
Назвіть основні складові частини комп'ютера.
Що таке монітор?
Що знаходиться у системному блоці?
Для чого використовують принтер?
Для чого служать миша і клавіатура?
Що ми робимо за допомогою принтера?
Для чого служить сканер?
Що можна робити за допомогою модему?

Домашнє завдання.
Виконати завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 11.

Немає коментарів:

Дописати коментар