четвер, 15 грудня 2011 р.

Інтерактивна вистава - казка для учнів початкової школи «Подорож в Комп'ютерну країну»

Дійові особи:
Королева Інформація
Король Комп'ютер
Хлопчик Петя
Комп'ютерний вірус
Піддані короля: клавіатура, пам'ять, процесор, монітор, колонки, Коні з алгоритмічної завдання, Виконавець Плюсик, Виконавець Буквоїд.
(Завіса опущений)
Крок 1
Ведучий: Одного разу вранці, на світанку,
                      Приснився Петі дивний сон,
                      Начебто він Комп'ютер зустрів,
                      Він розповів йому про те ...

Комп'ютер: Що в королівство їх велике,
              Прийшов одного разу дивний гном,
              І раптом пропала королева,
              І стали слуги пропадати.
               Куди все стало раптом діватися?
               Лише тільки гном той може знати.

Петя: І тут я відразу здогадався,
             Що був зовсім не дивним гном.
                      Те вірус злий переодягався,
                      Він зло вершив свою при тому.

Ведучий: І вірус промовив закляття:

Вірус: «чар їх може той,
             Хто знає королівські поняття
             І королеву скоріше знайде ».
       (Вимовляється на похмурому тлі звуковому з посиленням)

Ведучий: Ну що, хлопці, згодні,
             Допомогти королеву знайти?
                       Хоча дорога небезпечна
                        І багато перешкод у дорозі.

Хлопці: так

Ведучий: Допоможемо ми Петі в дорозі,
                     Відповіді до питань знайти.
                      Дізнаємося й самі ми багато.
                      Проблеми нас чекають попереду.

Петя: Але як потрапити до королівства?
                        Прямого адже немає шляху?

Комп'ютер: Дорога знань допоможе
                         Вперед до перемоги йти.
                         Але я допоможу вам небагато,
                         Скажу секретний пароль:
                         Швидкої буде дорога,
                         Введи команду з консоль. (Дає Петі пароль, і за шторою Петя натискає кнопку для відкриття завіси)

Крок 2
(Завіса відкривається. На сцені розташовані основні декорації до вистави: Плакати із зображеннями палацу короля Комп'ютера та ін)

Комп'ютер: Моїй дорозі кінець,
                          Побачив свій я палац.
                           Але де ж слуги, друзі?
                           Піддані пропали.
                           Залишився один лише я ...

Петя: Ну, як же один? А ми?
                   І допомогти, звичайно, повинні.

Петя: Хлопці, виконаємо завдання на «відмінно»
                  І зможемо комп'ютер зібрати пристойний.
                  Наведемо в королівстві порядок.
                  Мить перемоги буде нам солодкий.
                  Ну що, готові боротися?
                  Тільки труднощів, цур, не боятися!

Хлопці: Так, допоможемо.
 Комп'ютер, піддані Комп'ютера (клавіатура, пам'ять, процесор, монітор).
(У міру відповідей можна учням видавати фішки):
                   Давайте разом складемо вірш.

Комп'ютер: Залишився я без рук, без ніг,
                      У мені лише є ... (системний блок)

Клавіатура: Для комп'ютерної культури
                      Не обійтися без ... (клавіатури)
 
Клавіатура: Я звуся клавіатурою,
                      Відрізняюся я натурою,
                      Якщо клавішу натиснеш,
                     Відразу символ ти ... (введеш)

Пам'ять: Всі хлопці це знають:
               Далі символ йде в ... (пам'ять)
               У ній не можна ні віднімати,
               Ні ділити, ні множити,
               Можна тільки ... (зберігати).
              Назви мій будинок, дружок?
               Швидше ... (системний блок)

Процесор: Ну а я дружу з тобою,
                     Хоч зовсім і не герой.

Пам'ять: Дії нам виконає професор,
               Називаємо ми його ... (процесор)

Процесор: Пам'ять числа мені підкаже,
                     Отримаю скоріше відповідь.
                     Свою відповідь я передам.
                      Буду чекати інших ... (програм, команд)

Пам'ять: А процесор все змінить,
         Обнулить себе, зітре,
         Все в порядок приведе,
         Щоб інша вже завдання
        Від нього пішла не ... (плачу).

Монітор: Що ж робити з результатом,
                   Підкажіть-но, хлопці?
                   Будемо довго чекати відповідь,
                   І від пам'яті привіт.
                   Дозвільна нам цю суперечку,
                   Ну, звичайно, ... (монітор).
                   Все, що бачу - покажу,
                   І відповідь вам напишу.

 Колонки: А від маленької колонки
                  Голосок пролунає дзвінкий.
                  Може вголос сказати відповідь,
                  Передати вам свій ... (привіт).


Всі піддані: загадати вам загадки.
                            Тікай гном без оглядки!

Монітор: звуся і по-іншому я,
                Здогадайтеся-ка друзі.
          
Монітор: На стіл один сиджу
                 І на цілий світ дивлюся,
                 Покажу вам всіх друзів.
                 Закликаюсь я ... (дисплей)

Клавіатура: Сто слуг веселих, молодецьких
                     У квартирці моєї живуть.
                     Назви швидше їх,
                    Вони тебе дуже чекають. ... (Клавіші)

Піддані Комп'ютера збираються разом.
Клавіатура Вірус нам тепер не страшний.
                       Нема дружби краще нашої.
                      Чим тепер вас нагородити?
                      Ми хочемо вам вручити склад.
Вручається перший склад ІН, можна викласти склади лампочками і запалювати в міру виконання завдань.

Крок 3
(Завіса закривається і сцена готується до наступного блоку завдань. Перший виконавець Конюх. Розвішувати плакати з шаховими клітинами і шаховими кіньми.)

Петя: Що за дивний це стиль?
           Здогадався, якби міг.
           В дорозі може все статися,
           Може нам він нагоді.
          
Петя: А тепер ми заспіваємо,
Як чудово живемо.
 (Діти співають з Петром 1 куплет пісні про дружбу)

 Ведучий: Пройдено перше випробування,
                  А яке наступне завдання?
(Відкривається завіса)

Петя: Що за дивна країна,
           Вся адже в клітинку вона?

Комп'ютер: Мій улюблений куточок,
                     Я б відповів, якби міг.

Петя і Комп'ютер: Допоможіть нам, хлопці!
                                  Намальовані тут (шахи)

  Комп'ютер: Що за дивні фігури,
                             Знаєш, Петро, ​​їх натуру?

Петя: Ви, хлопці, допоможіть.
               Швидше поясніть.
               На яку букву хід пoxoж?

Вірус: Тут весь час проведеш,
              Не пізнаєш ніколи.
        От і буде вам лихо.
  (Вимовляється на похмурому тлі звуковому з посиленням)

Петя: Допоможіть швидше, хлопці,
           Це завдання вирішити.
           Король адже знав її колись,
            Але встиг все забути!
(Відповідь дітей: Хід схожий на букву Г)

З'являються на сцені 3 білих і 3 чорних коня

Коні: Ми від радості заскачем,
           Якщо ти вирішиш завдання.
           Поле наше невелике:
         3 клітки вправо, 3 клітини вгору.
          Поміняй нас швидше місцями.
          І чекає попереду вас успіх.

Петя: Спробую я здогадатися,
            Походжу а1 на с2,
           А далі може статися,
           Допоможе хлоп'ячі натовп.

Ведучий: Хлопці, ми зможемо?
                  Вирішити завдання допоможемо?

(Хлопці підказують ходи рішення задачі. Коні виконують переходи по клітках, намальованим на плакаті.)

Коні: Яка для нас удача!
           Вірно вирішена задача.
           Ми даємо вам склад друга
           І з дороги вашої геть.

(Коні виконують кілька гарних танцювальних па і віддають другий склад ФОР або запалюють відповідні лампочки).

Крок 4
(Закривається завіса і готується сцена до виконавця Плюсик)
Ведучий: Шахи - стародавня гра.
                  І нам підвладна тепер вона.
                  Удача супроводжує сильним і сміливим.
                  Вирішувати завдання ми будемо вміло.
                  Знання вам завжди знадобляться,
                  Тільки не можна нам в них сумніватися.

Петя: Що за дивний цей склад,
            Я ніяк зрозуміти не міг.
            Взяли, видно, світлофор
            І відрізали в ньому фор.

Комп'ютер: В дорозі може все станеться,
                      Може і він нам у пригоді.

Петя: Чекає важка нас дорога.
             Нас вірус контролює строго.

Вірус: Скажу я вам без зайвої фальші,
             Тут не пройдете всі ви далі.
  (Вимовляється на похмурому тлі звуковому з посиленням)

Петя: Що ж хочеш ти від нас,
           Ми вирішимо тут зараз же.

Вірус: Мною задумано число,
            Від нуля воно до сто.
            Дам я вам спроб .. сім.
            Не вирішите ... назовсім,
            Я залишу вас у дорозі,
            Вам дороги не знайти!

Петя: Ми, звичайно, згодні.
          Тобі повинно бути це зрозуміло.

Вірус: Говоріть своє ви число.
             Відповіддю буде - яке воно.
             А ви, хлопці, спроби рахуйте.
             І цифру СІМ не забувайте.
             Відповіді правильного не дочекаюся,
             Дуже сильно я розсерджуся.
  (Вимовляється остання фраза на похмурому тлі звуковому з посиленням)
Діти вважають спроби.

Петя і комп'ютер: Говоримо ми п'ятдесят.

Вірус: Менше воно, треба сказати.

Петя і комп'ютер: Говоримо ми двадцять п'ять.

Вірус: Менше воно знову.

Петя і комп'ютер: Спробуємо дванадцять сказати.

Вірус: Менше воно знову.

Петя і комп'ютер: А тепер ми скажемо шість.

Вірус: Правильно, вгадано,
            Так і є.
            Що ж відкрию вам дорогу.
            Допоможу і я трохи.
            Чекає вас таке завдання.
            Суще покарання.

Крок 5
(Відкривається завіса з оформленням до виконавця Плюсик. Приклад для рішення)
Вірус: Що таке виконавець?
            Ви відповідь швидше скажіть.

Петя: Хлопці, допоможіть.
          Відповідь ви підкажіть.
          Називає вірус слова
          Відповідайте: немає або так.

Вірус: Я перевірю сьогодні всіх.
             І вірю в свій я успіх.
             Не зможете ви мені відповісти.
             Ви дурненькі, маленькі діти.

Петя: Несправедливі твої слова,
           Ви готові відповісти, хлопці? (Так)

Вірус: Виконавцем може бути буфет?
             Ви відповісте, звичайно, (ні)
             Виконавцем може бути собака?
             Ви відповісте ... (так), однако.
           Виконавцем може бути комп'ютер?
           Дам подумати я вам хвилину ... (так)

Комп'ютер: Хто тут про мене говорить?
                      Ваш друг, хлопці, не спить.
                       Можу я бути виконавцем,
                       Можу керівником.
                       Я вам завжди допомагаю,
Про відмінних оцінках теж мрію.

Вірус: Запитаю я вас, що таке команда?

Комп'ютер: Процесор допоможе,
                     Йому це треба.

Процесор: Запам'ятай, помнож, поділи, склади.
                     А ти, монітор, відповідь покажи.

Приклад на арифметичні дії показують піддані короля Комп'ютера.
2 * 4 +20-3 =?
Монітор: Який, хлопці, відповідь показати?
                 Дайте відповідь разом ... (двадцять п'ять)

Комп'ютер: Вірус злий, говори скоріше,
                     Не затримуй наших друзів.

Вірус: Так, так ...
            Пропущу я вас, напевно.

Виконавець Плюсик: Усі ви славно потрудилися
                                       І перемоги тут домоглися.
                                       Я вручаю Петі склад,
                                       Щоб він здогадатися міг.
(Вручається Петі третій склад МА. Закривається завіса. Готується сцена до виконавця Буквоїд)
Крок 6
Петя: Що за дивний це стиль?
           Здогадався б, якщо міг.

Ведучий: А ще подумати хочете?
                  Чекає вас новий виконавець.

Комп'ютер, піддані: Так, дуже хочемо!
                                        Всі ми тепер завдання вирішимо.

Вірус: Став на вас давно я зліший.
             Дам завдання важче.
             Посилає вам привіт
             Виконавець Буквоїд.

Крок 7
(Відкривається завіса. Підготовлено сцена до виконавця Буквоїд)
  Буквоїд: Не бійтеся мене ви, хлопці.
                   Був і я таким колись.
                   Але не зміг завдання вирішити.
                   Доводиться вірусу вірно служити.
                                     
Вірус: Що таке алгоритм?
            Відповідай, ми знати хочемо.

Петя: Додайте, хлопці, закінчення,
          І виконаємо з вами завдання.

Петя: Алгоритм - це набір ... (команд)
          Виконає їх ... (виконавець) неодмінно.
          І завдання вирішить він чудово.

Буквоїд: Ви, хлопці, відгадайте,
                Що робить алгоритм, відповідайте?

Петя: У чорного ящика приклад я запитаю
          І може завдання вірно вирішу.

Чорний ящик: Підійди і скажи мені слово,
                          Отримаєш відповідь простіше - простого.

Петя: Кажу я слово стіл

Чорний ящик: І отримаєш слово тол.

Петя: Кажу я слово рама

Чорний ящик: І отримаєш слово ама.

Петя: Я ж відразу здогадався,
          Хоч і відразу не наважувався.
          Літеру першого з'їдаєш,
          Останнє залишаєш.

Буквоїд: За це повинен нагородити.
                 Хочу останній склад вручити.
(Вручає Петі останній склад ція, закривається завіса)

Вірус: Не зміг вас я перемогти,
             Підкажіть, як мені бути.
            
Петя і Король: Не заводь собі ти слуг,
                           А будь нам просто вірний друг.
                            Ласкаво неси ти для всіх.
                            Не буде злості, а тільки сміх,
                            Добро і удача.
                            Така проста для тебе завдання.

Петя: Але як з королевою нам бути,
          Повинні ми завдання вирішити.

Вірус: склалися чотири ти складу.
            Отримаєш чарівне слово.

Петя: Хлопці, скажемо ми це слово,
          Прийде королева до нас знову.

Крок 8
(Всі разом говорять слово ІНФОРМАЦІЯ, звучать фанфари, відкривається завіса і з'являється Королева Інформація, піддані)
Королева: Дякую, любі друзі!
                  Вам дуже вдячна я.
                   Хоча й не з власної волі
                   Була сьогодні у вашій школі.
                   І дізналася, що нас поважаєте
                   І завдання домашнє завжди виконуєте.
                   Ми з королем видали указ,
                   Щоб похвалити і порадувати вас.
(Зачитується указ про нагородження активних учнів на уроках, у виставі)
Король і королева: Повинні завжди ви уроки вчити,
                                  Щоб цікаво і радісно жити.
                                  Хай сонце знань завжди вам світить.
                                  Будьте здорові і щасливі, діти!
ФІНАЛ

Немає коментарів:

Дописати коментар