Тема: Як людина сприймає інформацію. Робота з графічним редактором Paint.
Мета уроку:
• закріпити поняття інформація, якою буває інформація;
• ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію;
• навчити використовувати палітру кольорів, панель інструментів програми "Раіnt", встановлювати основний колір та колір фону;
• виховувати любов до природи, бережливе ставлення до свого здоров’я.
• розвивати навички роботи з мишкою, логічне мислення, спостережливість, пам'ять, мову;
Обладнання: програма "Раіnt", підручники «Сходинки до інформатики», фрукти
Хід уроку
І. Організація класу.
- Привітайтесь з нашими гостями!
На дошці написана тема та мета уроку, основні вміння і навики, основні ключові терміни уроку: інформація, корисна і некорисна, доступна і недоступна, істинна і хибна; графічний редактор Paint, палітра, панель інструментів.
Розпочнемо урок,
Часу не гаючи.
І радість ми пізнаємо
Лиш труднощі долаючи!
- Прочитаємо тему нашого уроку. Чому на сьогоднішньому уроці ми повинні навчитися, та що ми повинні знати. Які завдання стоять перед нами на уроці?
Знати:
Що таке інформація?
Якою може бути інформація?
Як людина сприймає інформацію?
Для чого призначена програма графічний редактор Paint?
Навчитись:
Працювати з програмою графічний редактор Paint.
Створювати прості малюнки за допомогою програми.
Але перед тим, як ми розпочнемо роботу повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі та техніку безпеки при роботі з комп’ютером
Повторення правил з техніки безпеки.
-До нас у гості прийшов хлопчик Незнайко. Давайте його послухаємо.
Незнайко:
Я комп’ютер добре знаю –
Друзям всім допомагаю.
Як у клас я залітаю...
Всім комп’ютери вмикаю.
Вам поради я даю,
Слухай розповідь мою.
Всі улюблені предмети
Джипа, ляльку і ведмедя
З дому ти їх принеси,
На системник поклади.
Ну, навіщо їм скучати
Будеш з ними працювати
Сядь поближче до екрану
І дивися тільки прямо.
Довго можеш так сидіти
Всі завдання поробити
А якщо у тебе сталось...
В монітора щось зламалось
То посмикай за шнурки
Трохи мишку потряси.
Пончик з рота не виймай
З „клави” крихти позмітай.
Та ходи собі по класу
Друзям всім допомагай!
- Як ви гадаєте, діти, чи варто слухати порад Незнайка? (ні)
- Чому? ( вони є не правильними)
- Що є не правильним у розповіді?...(діти відповідають)
- А чи знає наш друг правила поведінки та техніку безпеки у комп’ютерному класі? (ні)
- Давайте йому всі разом допоможемо вивчити правила за допомогою віршика.
Щоб з комп’ютером дружити
Треба правила учити.
Не шуміти, не ходити,
Тільки тихо говорити.
Руки чистими тримати,
Сухо-сухо витирати
І всі незнайомі кнопки
Не потрібно натискати
Слухай вчителя уважно
І виконуй все, що скаже
Тільки так знання здобути
Допоможе друг – комп’ютер!
- Молодці! Йдемо вперед, добувати знання!
ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання.
- Яку тему ми вивчали на минулому уроці? (У школі детективів та програму графічний редактор Paint).
- Що означає термін „інформація”?(повідомлення про оточуючий сівт)
- Якою буває інформація? (корисною і некорисною, доступною і недоступною, істинною і хибною)
• Навести приклади корисної і некорисної інформації. (дівчинка вийшла з дому. Почався дощ. Інформація про прогноз погоди була корисною, і тому вона взяла парасольку.)
• На дошці ребуси.
- Якою є дана інформація? (недоступною)
- Наведіть приклади недоступної інформації. (ребуси, перевернуті слова, іноземні мови тощо)
- А чи можемо ми зробити дану інформацію доступною? (так)
- А як? (розгадати ребуси)
-Учень біля дошки записує відповіді на розгадані ребуси. (коровай, козак, година)
- Яка інформація називається доступною? (та яку ми можемо почути, побачити, прочитати в зрозумілій формі)
• Робота в групах. Кожній групі видається картка із певною інформацією. Визначити: істинною чи хибною є дана інформація?
1. Цуцики занявкали: - Няв! Няв! Няв!
Киценьки загавкали: - Гав! Гав! Гав!
Качечки заквакали: - Ква! Ква! Ква!
Курочки закрякали: - Кря! Кря! Кря!
2. Геть усе, усе на світі
Знає добре хлопчик Вітя.
Каже: „Діти вчаться в полі,
А комбайн працює в школі,
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні,
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки – у бібліотеці.
3. Про чистоту хто всюди дбає,
Завжди здоров’я добре має.
І настрій в того просто гарний,
І в світі він живе не марно.
Молодці.
- Отже, яка інформація називається істинною? (правильна) А – хибною? (не правильна)
• - Скажіть, чи буді істинною інформація про те що програма графічний редактор Paint призначена для створення малюнків? (так)
- А що нам допомагає створювати малюнки та змінювати їх? (панель інструментів та палітра кольорів)
- А зараз відгадаємо загадку:
За хвилину в землю вріс
Різнобарвний чудо-міст (веселка)
- Що саме вам підказало що це – веселка? (місток, різнобарвний)
• Діти, а який малюнок ми створювали за допомогою комп’ютера на попередньому уроці? (малюнок веселки)
• Скільки кольорів має веселка? (сім)
• Хто зможе назвати кольори веселки?
• А який віршик допоможе нам в цьому? (завдання "Для розумників і розумниць" ст.31).
Чарівницю
Осінь
Жар-птах
Закликає
Бабин
Сад
Фарбувати
Практична робота з комп’ютером 1.
- А зараз ми побачимо як ви запам’ятали кольори веселки. Використовуючи палітру кольорів та панель інструментів графічного редактору зафарбуйте веселку потрібними кольорами.
Учні працюють з комп’ютером.
Молодці!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
• Подумайте, які органи чуття людини допомогли нам виконати це завдання? (очі, руки, вуха)
• Якими органами ми чуємо голос пташок, вдихаємо запах їжі, відчуваємо її смак, відрізняємо холодне від гарячого, тверде від рідкого, слизьке від шорсткого? (Учні відповідають).
IV. Вивчення нового матеріалу.
Отже, за допомогою цих органів людини сприймає інформацію.
Тема сьогоднішнього уроку "Як людина сприймає інформацію". Ви дізнаєтесь про те, яке значення у житті людини мають органи чуття, виконаєте багато цікавих завдань.
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Розглянемо такі приклади. Заплющіть очі. Що ви бачите? А тоді розплющіть. Який прекрасний світ! Ви бачите все навколо.
- За допомогою чого людина сприймає інформацію про навколишній світ? (За допомогою очей).
- Через ніс ви не тільки вдихаєте повітря, ви ще відчуваєте різні запахи. Можна відрізнити запах троянди від запаху м'яти.
За допомогою чого людина сприймає різні запахи? (За допомогою носа).
- Якщо закрити долонею вуха, то буде тиша. Давайте спробуємо зробити тишу.
За допомогою чого людина сприймає звуки? (За допомогою вух).
- Якщо сісти на гарячий пісок або ввійти у холодну воду, наша шкіра відразу ж зреагує. За допомогою чого людина сприймає цю інформацію? (За допомогою шкіри).
- А ще ми з вами пограємось у таку гру „Вгадай плід за запахом і смаком”. Ви повинні із зав’язаними очима скуштувати та впізнати ці фрукти.
• Молодці!
Робота з підручником.
Ми з вами багато говорили про те, як людина сприймає інформацію, а зараз відкрийте підручники на сторінці 32 і самостійно знайдіть відповідь на питання "Які органи чуття допомагають людині сприймати інформацію?"
Зачитате уривок в якому говориться про те, як людина сприймає інформацію з допомогою шкіри.
Фізкультхвилинка.
Я малюю зайчика для вас – раз!
Це у нього бачте голова – два!
Це у нього вушка догори – три!
Це у нього хвостик сірий – чотири!
Це очиці весело горять – п’ять!
Ротик, зубки – хай морквинку їсть – шість!
Шубка тепла хутряна на нім – сім!
Це у нього ніжки, щоб гасав по лісі – вісім!
Ще посадим ми дерева – дев’ять!
І хай сонце сяє в піднебессі – десять!
V. Практична частина. Робота за комп'ютером.
Бесіда.
Сьогодні ви будете малювати фрукти, які ростуть у саду, а потім розфарбовувати їх.
- А які фрукти ростуть у бабусиному саду ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
Не розбивши горщика, не з’їси кашки? (горіх)
***
Весною біле, літом зелене, восени жовте, зимою добре. (груша)
***
Невеличке – з кулачок,
Та рум’яненький бочок.
Доторкаєшся – гладеньке,
А відкусиш – солоденьке. (яблуко)
Отже, який малюнок ви будете створювати? (яблука, груші, сливи, горіхи та ін.)
- Наше завдання – навчитись створювати малюнок з допомогою програми графічний редактор.
Діти, скажіть, на якій відстані слід сидіти від екрана монітора? (50-60 см.)
Практична робота учнів.
(Вчитель та лаборант допомагають учням працювати за комп'ютером).
Релаксація.
Уявіть собі білий вітрильник, що гойдається на хвилях. Він чекає вітру. Ви теж гойдаєтесь на цій яхті. Нарешті подув свіжий вітерець. Вам приємно. Дуже легко дихається. Яхта теж легко пливе у відкрите море. А ви відплющуєте очі. Повільно переводьте погляд угору-вниз і навпаки. Стоп. Сідайте дуже повільно на місцяю Поаплодуйте собі, ви добре попрацювали за комп’ютером.
- Які фарби ви використовували при роботі
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
Молодці ви всі гарно справились із завданням. А тепер швиденько розв’яжемо творче завдання. Якими органами чуття ми керуємось коли порівнюємо?
Дряпається, як кіт (шкіра)
Блищить, як скло (очі)
Вищить, як цуценя (вуха)
Гіркий як полин (язик)
Пахучий, як м’ята (ніс)
• Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці? (Як людина сприймає інформацію)
• За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію? (зір, слух, нюх, смак, дотик)
• Що вам сподобалось на цьому уроці?
Хороші статті, Ви чули про пана Бенджаміна, електронна пошта: 247officedept@gmail.com - Контакт WhatsApp: + 1-9893943740 - хто працює з фінансовою службою, вони видають мені позику в розмірі 95 000,00 доларів для запуску мого бізнесу, і я плачу їм щороку ось уже два роки, а у мене ще 2 роки, хоча мені подобається працювати з ними, оскільки вони є справжніми позикодавцями, які можуть дати вам будь-яку позику.
ВідповістиВидалити