План-конспект уроку з інформатики на тему "Графічний редактор"
Тема: Графічний редактор.
Мета : навчити використовувати на практиці здобуті знання, вміння і навички; розвинути логічне мислення і методи створення та редагування малюнків в графічному редакторі Paint; виховати любов до науки.
Обладнання: Комп’ютер, графічний редактор Paint, конспект уроку.
Тип уроку: комбінований урок.
План уроку
1. Запуск графічного редактора Paint.
2. Елементи робочого вікна.
3. Виконання завдання.
4. Панель інструментів.
5. Створення анімацій.
6. Форматування малюнків.
7. Вставлення графічних об’єктів до тексту
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Заходжу в клас, вітаюся з учнями та перевіряю присутніх і їх готовність до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
На попередньому уроці ми розглядали з вами графіку та графічний редактор Paint.
Давайте я буду задавати питання, а ви по бажанню будете відповідати на них.
Отже, дайте відповіді на слідуючи запитання:
1. Хто скаже мені, які є види комп’ютерної графіки?
(Растрова і векторна.)
2. Як завантажити графічний редактор?
(Пуск – Програми – Стандартные – Графический редактор Paint).
3. Назвіть основні пункти рядка меню. Коротко охарактеризуйте його.
4. Як відмінити останню введену команду?
(Правка – Отменить.)
5. Коротко охарактеризуйте панель інструментів.
6. Що ви можете сказати про палітру кольорів?
ІІ. Пояснення нового матеріалу.
1. Добре, діти, ми з вами повторили основні поняття. А тепер давайте ззирнемо у ваше дитинство, чи у той час вколи ви були в молодших класах.
Всі ви тоді, мали різнокольорові олівці та альбоми і щось там малювали. Згадали, так. Щось подібне можна робити за допомогою комп’ютера. Адже коли ви набираєте якийсь текст, якийсь реферат вам потрібно іноді додати до тексту якийсь малюнок. Вам потрібно його створити самим. А ви цього ще не вмієте робити. Отже на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вчитися створювати малюнки.
Малюнків потрібно створювати в графічному редакторі. Windows містить графічний редактор Paint. Цей редактор призначений для створення і обробки малюнків растрової графіки.
Давайте запишемо в зошити, як потрібно запустити графічний редактор. Отже, пишемо: для того щоб запустити графічний редактор слід виконати таку команду: Пуск – Программы – Стандартне – Paint. після запуску на екрані з’явиться вікно редактора. Погляньте на екран і ви побачите це вікно.
Рядок заголовку – містить назву програми Paint та ім’я графічного файла. Рядок меню розміщений під рядком заголовку, і виключає такі пункти:
Файл – організовує роботу з графічними файлами: створення, відкриття, збереження, друкування.
Правка – редагування малюнка.
Вид – управління зображенням деяких елементів вікна.
Рисунок – обробка малюнка.
Параметри – завантаження, зміна і збереження палітри кольорів.
– виклик довідкової інформації.
Кожен пункт меню має вертикальне підменю.
Також на вікні редактора розміщені ще такі об’єкти:
Панель інструментів для малювання, розміщена ліворуч і включає ряд кнопок, за допомогою яких можна вибрати інструмент для побудови малюнка.
Палітра кольорів розміщена в низу і включає 28 зафарбованих різними кольорами квадратів. З цих кольорів користувач може вибрати основний колір, яким виконується побудова та колір фону.
Рядок стану розміщений у нижній частині вікна Paint. У ньому розміщується довідкова інформація про призначення пунктів меню, кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій.
Область малювання призначена для побудови малюнку.
А тепер учні ввімкніть комп’ютери та спробуйте запустити графічний редактор Paint.
Для побудови малюнку слід у першу чергу вибрати основний колір та колір фону. Для вибору основного кольору (кольору фону) слід встановити курсор миші на потрібний колір палітри і натиснути ліву (праву) клавішу миші.
Для самої побудови малюнку користувачу необхідно вибрати потрібний інструмент з панелі інструментів, натиснувши відповідну кнопку.
Панель інструментів.
Давайте розглянемо призначення основних інструментів малювання. (демонструю при поясненні таблиці).
Олівець призначений для малювання ліній. Вибирають натискуванням кнопки карандаш. Після вибору інструменту курсор миші набирає форму олівця.
Пензель призначено для малювання довільних фігур. Вибирають натискуванням кнопки кисть. При цьому під панеллю інструментів з’являється вікно, якому можна вибрати форму пензля.
Розпилювач призначено для створення плавних тонових зображень.
Гумка призначена для стирання малюнку до кольору фону.
Валик призначений для заповнення замкнених областей малюнку основним кольором фону.
Лінія цей інструмент призначено для малювання прямих ліній.
Крива лінія цей інструмент призначено для малювання дуг. Для побудови кривої слід намалювати пряму лінію, встановити курсор миші у вершині дуги, натиснути одну з кнопок миші і переміщенням курсору змінити кривизну.
Прямоугольник призначений для побудови прямокутників.
Округлений прямокутник призначений для побудови прямокутника з округлими кутами.
Еліпс інструмент призначений для побудови кола і еліпса.
Для того щоб побудувати правильну фігуру (квадрата або кола) потрібно при побудові утримувати клавішу Shift.
Многокутник цей інструмент призначений для побудови многокутників. Для побудови многокутника слід переміщувати курсор миші за контуром многокутника, натискуючи одну з кнопок миші у кожній з вершин, в останній вершині слід натиснути кнопку двічі. Якщо при переміщенні курсору утримується натиснутою клавіша Shift то многокутник міститиме тільки кути 90 градусів і 45 градусів.
Текст інструмент призначений для введення текстових написів на малюнках.
Прямокутні ножиці призначені для вирізання (виділення) прямокутного фрагмента малюнка.
Довільні ножиці призначені для вирізання довільного фрагменту малюнку. Для виділення довільної області слід встановити курсор у будь-яку точку на контурі області і при натисненні лівій кнопці описати курсором замкнену область.
Створення анімацій.
Для того, щоб створювати складні об’єкти , потрібно складати з простих елементарних фігур. Тобто потрібно використовувати анімацію. Давайте запишемо:
Анімація – це створення складного малюнка за допомогою склеювання простих фігур.
Для того щоб створити такий малюнок потрібно:
• Намалювати дугу
• Скопіювати цю дугу.
• Виконати дзеркальне відображення копії.
• З’єднати ці дуги прямими лініями
• Закрасити одержану фігуру
• Намалювати полум’я
• Намалювати по черзі прямокутники та кола.
Для того щоб розвернути малюнок потрібно виконати такі команди:
Рисунок – Отразить/ Повернуть.
Ця команда відкриває вікно Отражение и Поворот. Опції цього вікна дозволяють одержати дзеркальне відображення виділеного фрагменту чи малюнка відносно вертикальної осі зліва на право або горизонтальної осі зверху вниз, а також повернути малюнок на 90, 180 або 270 градусів.
Вставлення графічних об’єктів до тексту
Якщо, створивши малюнок, вам потрібно вкласти його до тексту, це можна зробити слідуючи ми способами:
• Виділити потрібний малюнок командою Правка / Вырезать чи Правка / Копировать
• Перейти в потрібну програму і вставити малюнок за допомогою команди Правка / Вставить.
Можна вставляти в інший спосіб:
• Спочатку потрібно записати виділений малюнок у файл. Це робиться за допомогою команди Правка / Копировать в файл
Ви бачите це вікно перед собою у цьому вікні потрібно вказати ім’я файла куди ви хочете зберегти виділений вами малюнок.
• Для того щоб вставити малюнок в потрібну програму чи текст, вам потрібно вставити його з файлу в якому він зберігається. Для цього потрібно виконати команду Правка / Вставить из файла, це вікно подібне до вікна Копировать в файл .
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Ми розглянули з вами тему про графічний редактор, можливо в когось виникли якійсь запитання, то запитуйте.
Якщо запитань немає то давайте повторимо те що ми вивчили на цьому уроці.
1. Яку команду слід виконати для запуску редактора Paint?
2. Запитую по панелі інструментів по таблиці.
3. Для чого призначена область малювання?
4. Як помістити малюнок в іншу програму?
V. Підведення підсумків уроку.
Молодці, ви сьогодні дуже добре працювали на уроці, за це я виставлю вам позитивні оцінки у щоденники і у журнал.
А тепер запишіть будь-ласка в щоденники домашнє завдання. З підручника Верлань А.Ф., Апатова Н.В. “Інформатика 10-11” ст. 23 – 27.
Урок закінчено. До побачення.
Немає коментарів:
Дописати коментар