четвер, 15 грудня 2011 р.

Тема: “Складання і розв'язування алгоритмів” 3 кл

Конспект уроку з інформатики у 3 класі
Тема: “Складання і розв'язування алгоритмів”











Підготувала:
Довгань Л.В.



Тема: Складання і розв'язування алгоритмів
Мета:
• закріпити поняття “команда” і виконавці”;
• вдосконалювати вміння користуватися алгоритмом;
• вчити складати і виконувати алгоритми;
• розвивати логічне i алгоритмічне мислення, пам'ять, уяву;
• формувати вміння аналізувати i робити висновки.
Обладнання: картки із завданнями, маски тварин, програма “Сходинки”: “Кенгуру” та “Садівник”.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
На дошці написана тема та мета уроку, основні вміння і навики.
Доброго дня! Розпочнемо наш урок.
- Порочитаємо, чому на сьогоднішньому уроці ми повинні навчитись, що ми повинні знати та вміти.
Техніка безпеки.
- Розглянемо ситуації:
1. Уважна учениця помітила на уроці, що дівчинка Оксанка взяла з собою на урок улюблені iгpaшки: ведмедя та ляльку i посадила поруч з монітром. Яке правило з технки безпеки порушила дівчинка Оксанка? (дану ситуацію розігруємо)
2. Учень вирішив показати свої знання однокласниці, почав від'єднувати монітор i клавіатуру від поламаного комп'ютера. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
3. Швидкий учень зaбiг до кабінету інформатики, ввімкнув комп'ютер для себе та сусіда i почав натискати на вci клавіші. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
4. Діти на пepepвi весело гралися біля школи, поливаючи один одного водою. Продзвенів дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики. Чи правильно вчинили учні? Чому?
Діти коментують ситуації.
- Отже діти, яких правил потрібно дотримуватись при роботі з комп'ютером?
- Молодці!
ІІ. Перевірка домашнього завданння. Актуалізація опорних знань.
- Нам відомі поняття "команда" i "виконавець". Що вони означають?
(відповіді дітей)
- Ви згадали що команди, це речення які спонукають до дії. А як називається послідовність точних зрозумілих команд, що приводить до виконання поставленого завдання ( алгоритмом).
- Що називається алгоритмом?
- Хто може бути виконавцем команд алгоритму?
- Перевіримо, чи правильні відповіді ви дали, увага на дошку!
- Таня, прочитаємо ще раз правила.
- А зараз ми перевіримо, як ви це зрозуміли на прикладі розв'язання цікавої задачі.
- На минулому уроці ми розглянули задачу “Про вовка козу і капусту”.
Пригадаємо умову задачі:
-Настя, нагадай ще раз для всіх умову цієї задачі. (відповідь)
Перевізник повинен перевезти на інший берег річки вовка, козу і капусту. Як він виконає це завдання при умові що вовка не можна лишати разом з козою, а козу не можна лишати разом із капустою?
Дома ви розв'язали і склали алгоритм для розв'язання цієї задачі. Зараз ми пограємось у цікаву гру, і перевіримо чи вірно ви склали алгоритм.
Гра.
Для виконання цього алгоритму мені потрібні “вовк” “коза” і “капуста” (вибираю дітей а також “перевізник”. Ви повинні пам'ятати якщо перевізник виконує дії не правильно, то вовк з'їдає козу, або коза капусту і учасники вибувають із гри.
Алгоритм задачі (записаний на зворотній стороні дошки, для перевірки)
Алг. Перевезення вовка, кози і капусти
Поч. 1. Перевезти козу.
2. Повернутись.
3. Перевезти вовка.
4. Назад забрати козу.
5.Висадити козу і перевезти капусту.
6. Повернутись.
7. Забрати і перевезти козу.
Кін.
Проведення гри.
- Молодці виправильно виконали завдання .
- Найкращі учасники отримують картинки з оцінкою.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1. Вступна бесіда.
Якось зібрались кілька чоловік. Один був художником, другий - композитором, третій - письменником. Їм дали команду зобразити ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що у них вийшло? Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен з них? (Фарбами, звуками, словами).
• А як би це зробив артист? Покажітъ.
А як ми назвемо в даній ситуації художника, композитора, письменника та артиста? (виконавцями)
• Чи вci команди може виконати виконавець? (ні)
Зараз ми в цьому переконаємось...
Я пропоную погратись у таку гру: один із вас стане роботом.
- Хто такий робот?
- Робот – це машина і він у всьому слухається людину і виконує лише те, що йому говорять. Давайте задамо йому завдання і він його виконає.
Діти по черзі дають команди роботу, а він їх виконує:
1. До 20 додай 40 і скажи відповідь.
2. 60 поділи на 3 і скажи відповідь.
3. 20 поділи на нуль...
Робот не може виконати цю команду, чому? ( тому що на нуль ділити не можна!)
А зараз дайте будь ласка Роботу такі команди, щоб він не зміг їх виконати...
Молодці, а чому Робот не може виконати дані команди? (тому, що цих предметів тут немає)
- Отже команди йому потрібно давати правильні і у вірній послідовності, інакше робот не буде їх виконувати. Давайте попросимо робота з'їсти цукерку, яка лежить у мене на столі. Що він мусить зробити спочатку?
- Ви задаєте по черзі команди для робота:
1. Підійди до столу.
2. Розгорни цукерку.
3. З'їж її.
4. Обгортку викинь у сміття
5. Сядь за парту.
6. Стоп.
- Команда “стоп” повинна бути останньою, інакше робот захоче цукерку і буде їсти її без кінця.
- Давайте подякуємо роботу за старанність і подаруємо йому одну картинку.
- А зараз ви виконаєте таке завдання. На уроках української мови ви вчились розбирати слова за будовою.
- Що означає розібрати слово за будовою? (виділити частини слова: закінчення, основу, корінь, суфікс і префікс, якщо він є у слові)
- Ви повинні записати у зошити алгоритм розбору цих слів. (роздаю картки із словами: садочок, закінчення, шкільний, приїзд).
Один учень записує алгоритм на дошці, а інші у зошитах.
- Молодці!!!
Давайте відпочинемо i складемо алгоритм нашої фізкультхвилинки.
4. Фізкультхвилинка.
Раз, два! - Bci пірнають, (Присідання).
Три, чотири! - виринають. (Встати).
П'ять, шість! - на воді
Kpiпнyть крильця молоді (Рухи руками).
СІM, Biciм! - що є сили,
Bci до берега приплили. (Руки на поясі, ходьба на місці).
Дев'ять-десять - розгорнулись, обсушились, потягнулись,
Та розбіглись, хто куди. (Cicти за парти).
- Молодці, трішки відпочили. А зараз перейдемо до практичної роботи з комп'ютером.
І\/. Практична робота з комп’ютером.
Далі клас ділимо на дві групи:
І група виконує завдання з комп’ютером:
1. Робота з програмою “Садівник”. Записати алгоритм саджання одного деревця, а потім перевірити чи виконає садівник ваш алгоритм.
ІІ команда виконує завдання в зошитах.
Потім навпаки, поки ІІ команда виконує завдання на комп’ютері, І – виконує завдання в зошитах.
2. Робота з програмою “Кенгуру”. Скласти і записати алгоритм такого завдання:
І група : зобразити квадрат із сторонами 5 см. 1 крок “кенгуру” = 1см
ІІ група : Зобразити прямокутник із сторонами 4см. горизонтально і 2см вертикально. 1 крок “кенгуру” = 1см
- Всі були молодці. Оцінювання і нагородження команд.
Релаксація. (для кожної групи окремо)
1. Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 5 разів.
2. Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перемістити погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 5 разів.
\/. Узагальнення вивченого матеріалу
А зараз перевіримо, як ви засвоїли поняття алгоритму.
Пограємо у гру "Алгоритм - не алгоритм". Я буду читати уривки із знайомих вам книг, а ви повинні згадати, з якої книги уривок і чи є він алгоритмом.
" ...Якщо я що-небудь розумію, то дірка - це нора, а нора - це Кролик, а Кролик - це добра компанія, а добра компанія - це така компанія, де мене чим-небудь пригостять і з задоволенням послухають. І все таке інше...".
• 3 якого твору цей уривок? (Алан Мілн "Вінні-Пух і всі-всі-всі").
• Чи є він алгоритмом? (Ні. Це не послідовність дій, а ланцюжок міркувань Вінні Пуха, який приводить його до певного висновку).
"Почистити ананас. Нарізати його тонкими кружечками. Покласти в посуд рядами, посипати цукром. Поставити в холодильник на одну годину. Форму посипати цукровою пудрою. Виложити дно форми кружечками ананаса. Поставити форму в холодильник на добу".
• 3 якої книги цей уривок? (З книги рецептів).
• Чи є він алгоритмом? ( Так).
• Який висновок ми можемо зробити? (що не всі речення є командами).
Підсумок уроку.
- Що вам найбільше сподобалось на уроці?
- Які команди потрібно давати для виконавця?
- Хто може бути виконавцем алгоритму?
- Чи всі речення є командами?
- Дуже вам дякую, ви сьогодні всі були молодці. Урок закінчено!

Немає коментарів:

Дописати коментар