четвер, 15 грудня 2011 р.

Текст-інструкція. Створення алгоритмів 3 кл

Тема: Текст-інструкція. Створення алгоритмів
Мета:
•ознайомити з поняттям «текст-інструкція»;
•створити ситуацію для усвідомлення учнями поняття «алгоритм», «виконавець», «команда»;
•скоригувати вміння записувати алгоритми у словесній формі;
•розвивати логічне мислення, увагу пам'ять.
Обладнання: пов'язки з написами «коза», «вовк», «капуста», підготовлена презентація алгоритму про перевізника, програма «Перевізник».
Хід уроку
I. Організація класу.
Повторення правил поведінки в комп'ютерному класі (Розібрати ситуацію, коли хтось із дітей прийшов до класу з іграшкою та цукеркою в роті).
II. Актуалізація опорних знань.
— Навести приклад команди.
— Хто виконує команди?
— Що ми називаємо алгоритмом?
III. Вивчення нового матеріалу.
— Чи хочеш ти, Галилко, щоб ми з Ганнусею прийшли до тебе в гості?
— Так!
— Тоді розкажи мені, як дійти до твого будинку зі школи, але так, щоб кожне речення було командою.
Дівчинка розповідає, а вчитель у разі потреби коригує розповідь.
— Твою розповідь можна назвати інструкцією. Звичайно всі прилади, які ми купуємо в магазині супроводжуються текстом-інструкцією про правила користування ними. Правила поведінки в комп'ютерному класі теж інструкція. А хто вміє готувати яєчню? Давайте прочитаємо в підручнику рецепт приготування яєчні.
Що нагадує цей текст-інструкція? (Нагадує алгоритм).
Наведіть приклади текстів-інструкцій.
А тепер перевіримо домашнє завдання, чи вдалось перевізнику перевезти козу, вовка, капусту.
(На підлозі умовно позначити береш річки. Вибрати учнів на ролі персонажів задачі і роздати пов'язки. Ще один важливий учасник гри — автор розв'язку задачі. Його вибирає вчитель серед учнів, які активно і правильно розмірковували під час обговорення домашнього завдання на минулому уроці. Автор розв’язку стає збоку від персонажів і подає команди учасникам гри. Діти за партами оплесками реагують па порушення умов задачі. Виконуючії команди, учасники «перепливають» з одного «берега» на другий. Учитель слідкує за коректністю команд, їх виконанням і поступово «відкриває» у презентації алгоритму а допомогою дошкп. Гру можна повторити 2 -З рази, авторам алгоритмів поставити оцінки.
У результаті повинні одержати два алгоритми,
відмінність яких починається з третьої команди.
Перший спосіб
1. Коза і П на правий берег.
2. П на лівий бе|іег.
3. Вовк і II на правий бегер.
4. Коза і П на лівий берег.
5. Капуста і П па правий берег.
6. П на лівий берег.
7. Коза і П на правий берег.
Другий спосіб
1. Коза і П на правий берег.
2. П на лівий берег.
3. Капуста і II на правий берег.
4. Коза і П на правий берег.
5. Вонк і П на правий берег.
6. П на лівий берег.
7. Коза і П на правий берег.
Продемонструвати, як реалізувати ці алгоритми, використовуючи програму Перевізник з допомогою Smart-дошки.
IV. Практична робота за комп'ютером
Звернути увагу дітей на систему команд Перевізника.
V. Релаксація
VI. II ідсумок уроку
Що нагадує текст-інструкція?
(Алгоритм).
Хто є виконавцем алгоритму нашої задачі ?
(Перевізник).
Хто керує виконавцем?
(Учень).
Чи будь-яку команду може виконати виконавець?
(Тільки ті, які не виходять за межі його можливостей).
Чи важливий порядок дій в алгоритмі?
(Так).
VII. Домашнє завдання: ст. 61 (1).

Немає коментарів:

Дописати коментар