четвер, 15 грудня 2011 р.

Урок-гра «Ми знаємо, вміємо, зможемо!»


Мета: Підвищити інтерес до інформатики, узагальнити і систематизувати одержані теоретичні знан­ня, продовжити формування практичних навичок і вмінь під час роботи в піфічному редакторі Paint, роз­вивати творчі здібності, логічне мислення, вихову­вати свідому дисципліну й увагу.
Обладнання: Підготовлена презентація із завдан­нями. Для проведення гри підготувати трьох учнів 5-6-их класів, які будуть виконувати ролі Ганігусі, Елзіка і Мудрунчика.
Хід уроку
 І. Організаційний момент
Сьогодні до нас на урок завітають наші давні зна­йомі, які а першого класу супроводжували вас по сто­рінках підручників. Як ви думаєте, хто це? (Ганнуся, Елзік, Мудрунчик).
Ви їм дуже сподобаєтесь, якщо і продемонструєте свої знання, швидкість думки, кмітливість. Ми їх че­шемо з хвилинки на хвилинку, а поки що поділимось на дві команди і виберемо капітанів. (Капітанам вру­чити сигнальні картки).
II. Початок гри
До класу заходять Ганнуся, Кгсзік і Мудрунчик, ві­таються з дітьми.
Ганнуся: Ми щойно повернулись з космічної подорожі  на планету Елзіка. Там діти дуже люблять математику і все знають про комп'ютери.
Мудрунчик: Я думаю, що і ви теж навчились пра­цювати за комп'ютерами, багато знаєте про них!
Мізік: А давайте переві­римо! Оголошую перший ; конкурс.
Учасники команд по черзі називають слова, пов'язані з інформатикою та комп'ютером. Хто останній на­зве слово, той і переміг.
Команді, що перемогла, нарахувати 1 бал.
Ганнуся: У польоті ми з друзями склали вірші про комп'ютерні пристрої, зараз ми їх прочитаємо, а вгадайте, про який пристрій йдеться.
Командам по черзі читаються віршики і за прави­льну відповідь нараховується І бал.
Скромний сірий колобок,
Довгий, тонкий проводок.
Зверху на коробці
Дві великі кнопки.
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ...(мишка).
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні - небораки,
А тепер раз - два і готово
Відстукали слово.
Осьде пальцям фізкультура
І це все - .. .(клавіатура).
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки,
А влаштовує цей хор
Чарівник наш — ...{монітор).
В блоці цим живе процесор
Помічник він, не агресор.
В ньому щось гуде, співає,
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А звуть його ...(системним).
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою.
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім.
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через ...(модем).
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без вулика
Вірші, пісні і картинки.
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер).
На ній записані програми
 І для тата і для мами
 В упаковці як конфетка
Швидко крутиться ...(дискетка).
Мудрунчик: Я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки, ребуси. На екрані ви бачите зашифроване олово. Ваша задача: відгадати слово, капітану записати на листочку і віддати Ганнусі.
 (Кожна правильна відповідь І бал).
Елзік: Тепер ви заслужили право на фізкультхвилинку.
Пограемось в «3-13-33».
На рахунок 3 — руки вперед, 13 — вгору, 33 — в сторони. Той, хто помилиться, вибуває з гри.(Рахувати до тих пір, поки не залишаться представники лише однієї команди, команді зарахувати 1 бал).
Мудрунчик: Я намалював дуже гарну картинку (рис. 1), роздрукував на принтері, а мишка погризла її, допоможіть зібрати (роздати командам два конверти з розрізаним малюнком і нарахувати 1 бал команді, яка справилась першою).
Ганнуся: Ось тепер вам потрібно намалювати цей будиночок на комп'ютері. (Роздати капітанам зра¬зки малюнків (рис. 2). За кожний намальований буди-почоїс — 1 бал)













                                                         Рис 2
Під час роботи учнів за комп'ютерами потрібно підрахувати набрані бали за попередні завдання.
Елзік: Час вийшов, давайте подивимось, хто як справився з роботою.
IIІ. Підведення підсумків уроку
Настав час підвести остаточні підсумки і визна¬чити переможця. Ганнуся, Елзік, Мудрунчик підраховують бали, вітають переможців і виходять з класу. Учитель учням з команди, що перемогла, і кращим учням з другої команди, записує «Молодець» у щоденник.
VI. Домашнє завдання

Немає коментарів:

Дописати коментар