Урок №1
Тема: Урок-повторення. У комп’ютерному класі
Мета уроку: повторити техніку безпеки при роботі з комп’ютером; виховувати дбайливе відношення до устаткування кабінету; допомагати переборювати бар’єр «людина-комп’ютер».
Обладнання: стенд «Техніка безпеки в картинках»” чи сторінка «Як поводитись з комп’ютером» , підручник, робочий зошит.
План уроку
I. Організація класу до уроку.
II. Розминка.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
V. Робота за комп’ютером.
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
II. Розминка.
- Діти, у 1 класі нашими постійними помічниками на уроці інформатики були інопланетяни Елзік та дівчинка Ганнуся. Сьогодні ми знову з ними зустрінемось. А до них ще приєднається гномик Мудрунчик. Вони хочуть перевірити, чи не забули ви за літо рахувати від 1 до 10 та розв’язувати найпростіші задачі. Якщо ви правильно виконаєте ці завдання, то вони і надалі будуть разом з нами мандрувати по країні Інформатики.
- Ось які завдання вам задає інопланетянин Елзік:
· Порахувати від 1 до10.
· Порахувати до 10, пропустивши 4 та 7.
· Мама дала Сергійкові 6 яблук, 3 сливи і 1 моркву. Скільки фруктів дала мама Сергійкові?
- Ганнуся хоче, щоб ви виконали ось такі завдання:
· Порахувати від 1 до10.
· Вставити замість крапок пропущені числа: 1, 2, ...,4, 5, ..., ..., 8, 9, 10.
· Сергійкові батьки мають троє дітей. Їх звати Світланка і Оленка. Як звати третю дитину?
- А завдання гномика Мудрунчика такі:
· Назвати сусідів чисел 7, 4, 9, 6, 2 і 8.
· Коля вищий за Васю, але нижчий за Сергія. Хто вище: Вася чи Сергій?
- Молодці діти! Ви гарно вмієте рахувати та розв’язувати задачі. Отже гномик Мудрунчик, інопланетянин Елзік та дівчинка Ганнуся із задоволенням будуть вам допомагати в оволодіванні комп’ютерною грамотою в 2 класі.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- На урок інформатики ми приходимо у комп’ютерний клас. Але перш ніж сісти за комп’ютер, слід ознайомитися з правилами безпечної роботи у цьому класі. Отже тема сьогоднішнього уроку називається «У комп’ютерному класі». Ми не тільки ознайомимося з правилами поведінки у комп’ютерному класі, але й спробуємо запам’ятати їх.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розгляд малюнків на стор. 4.
- Які помилки допустив Елзік при роботі з комп’ютером і що із-за цього трапилось?
- Отже щоб такого не трапилось з вами, треба гарно запам’ятати правила техніки безпеки. Давайте прочитаємо їх у підручнику.
2. Читання правил вголос, а потім самостійно.
3. Фізкультхвилинка.
Швидко встали. Вгору піднялись.
Руки опустили. Подивились вниз.
Посміхнулись весело, носик свій дістали.
Знову потягнулися, і рівненько встали.
V. Робота за комп’ютером.
1. Програма «Як поводитись з комп’ютером».
- Перегляд малюнків у програмі.
- Робота парами (В процесі перегляду малюнків учні по черзі один одному задають запитання. Один учень запитує, а другий відповідає. Потім навпаки).
2. Релаксація.
- Швидко покліпати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
- Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
- А тепер попрацюємо над завданнями у робочому зошиті.
- Підведемо підсумок:
· Чи можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя?
· На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
· Як треба тримати спину?
· Чого не можна торкатися?
· Чому не можна працювати вологими і брудними руками?
· Чи можна їсти за комп'ютерним столом?
VII. Домашнє завдання.
· Виконати завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 5.
· Вивчити правила техніки безпеки (стор. 4).
Урок №2
Тема: Що може комп'ютер
Мета уроку: повторити правила з техніки безпеки на уроці; ознайомити учнів з можливостями комп'ютера; розвивати увагу, пам'ять та логічне мислення; виховувати дбайливе відношення до устаткування кабінету.
Обладнання: програма «Стрільці по яблуках», робочий зошит, підручник, дидактичні картки.
План уроку
I. Організація класу до уроку.
II. Перевірка домашнього завдання. Повторення правил з техніки безпеки.
III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
V. Робота за комп’ютером.
VI. Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
II. Перевірка домашнього завдання. Повторення правил з техніки безпеки.
- На минулому уроці ви ознайомились з правилами техніки безпеки у комп'ютерному класі. Ви вдома також вчили ці правила. А зараз перевіримо, як ви їх засвоїли.
1. Вставити потрібні слова замість пропусків. (Дидактична картка для кожного учня)
Не розпочинай роботу за комп'ютером без дозволу ____________________ .
Спину тримай ____________ .
Сидіти слід на відстані не менше _______ см від екрана монітора.
Не торкайся _________________ , _________________ , __________________ , ________________ , ________________ і __________________ , з якими тебе не знайомив вчитель.
Не працюй ________________ і _______________ руками.
2. Скільки цифр 9 ви знайшли?(3авдання "Для розумників і розумниць", стор. 5 у підручнику)
III. Актуалізація опорних знань.
- Уявіть, що ви прийшли у магазин купити хліба. Скільки коштує батон? (2 грн. 70 коп.);
- Якими цифрами записане це число?
- Вам треба вибити у касі чек. Як ви звернетесь до касира? (Звернути увагу на вживання слів ввічливості);
- Де касир візьме чек?
- Отже, для того, щоб вибити чек, касир використав комп'ютер.
Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні ми познайомимося з можливостями комп'ютера. Отже, тема нашого уроку «Що може комп'ютер».
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Слухання казки «На екскурсії». (Вчитель читає казку на стор. 6 у підручнику.)
2. Вибіркове читання. (Діти читають із тексту відповіді на запитання.)
- Що зацікавило Елзіка?
- Чим корисний комп'ютер у супермаркеті?
- Для чого використовують комп'ютер у залізничних та авіакасах?
- Чим корисний комп'ютер для інженерів?
- Яка роль комп'ютерів у будинках моделей?
- Як використовують комп'ютер у перукарнях?
3. Фізкультхвилинка.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праці приступати.
V. Робота за комп'ютером.
1. Бесіда.
- А зараз ми перейдемо до роботи з комп'ютером.
- Пригадайте ще раз на якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
- Клас об’єднується у 2 групи: перша група – за комп’ютерами; друга група – робота з картками за партами.
- Сьогодні ми познайомимося з програмою «Стрільці по яблуках». Послухайте правила гри: Яблука висять високо - їх не дістати. Але можна збити пострілом із лука, якщо добре прицілитися. Керуєш подіями ти. Поклади долоню правої руки на мишу так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній - на правій. Коли ти пересуваєш мишу по килимку, по екрану рухається стрілка - вказівник. Стрілкою ти прицілюєшся в яблуко. А коли клацнеш кнопкою - подаєш команду стрільцям. Лівою кнопкою ти керуєш лівим стрільцем (він стріляє по жовтих яблуках), а правою кнопкою - правим (він стріляє по червоних яблуках).
- Завдання для роботи за партами – робота в робочих зошитах.
- Потім групи міняються місцями.
2. Практична робота учнів.
(Вчитель при потребі допомагає учням працювати за комп'ютером.)
3. Релаксація.
- Витягти праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз. Повторити 4-5 раз.
- Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 5 разів.
VI. Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
· Що вам сподобалось сьогодні на уроці?
· Чим корисний комп'ютер у супермаркеті?
· Як використовують комп'ютер у касах попереднього продажу квитків?
· Як використовують інженери комп'ютер у своїй роботі?
· Чим корисний комп'ютер у перукарнях?
· Які ще приклади використання комп'ютерів ви можете привести?
VII. Домашнє завдання.
Виконати завдання «Для розумників і розумниць» на стор. 7.
Немає коментарів:
Дописати коментар