четвер, 15 грудня 2011 р.

Пам'ять комп'ютера. Комп'ютерна підтримка навчальних предметів. Українська мова. Закріплення вивченого про текст, речення, слово. 3кл

Тема.
Пам'ять комп'ютера. Комп'ютерна підтримка навчальних предметів. Українська мова. Закріплення вивченого про текст, речення, слово.
Мета.
Ознайомити з поняттям «пам′ять комп′ютера».
Вчити розрізняти види пам′яті комп′ютера, вмінню виділяти основні ознаки оперативної пам′яті і носіїв інформації та порівнювати їх.
Закріплювати знання учнів про інформацію та інформаційні процеси, операційну систему та її призначення.
Розвивати навички роботи за комп′ютером, мислення, зорову пам'ять, фонематичний слух, уважність.
Удосконалювати вміння дітей розрізняти види речень за метою висловлювання, добирати спільнокореневі слова, розрізняти форми слова і споріднені слова.
Познайомити з навчально-розвивальною ігровою програмою «Куди податись вояку».
Підвищувати рівень зацікавленості учнів у навчанні, бажання досягти високих результатів.
Виховувати інтерес до уроків інформатики.
Здійснювати патріотичне виховання.
Обладнання: макет віночка, набір квітів для віночка і для нагородження за правильно виконані завдання, картки з завданнями для вправ в конвертах, презентація для уроку.

Хід уроку.
I. Організація класу.
1. Тема уроку - «Пам′ять комп′ютера. Закріплення вивченого про текст, речення, слово».
Слайд 2.
2. Минулого тижня всі ми святкували Дні української писемності. Але вивчати Україну і любити її треба завжди. Саме тому сьогодні ми – учасники незвичайного дійства – плетіння віночка. Слайд 3.
Український віночок – не просто окраса, а й оберіг, бо в ньому є чудодійна сила, що біль знімає, волосся береже, душу зцілює. Віночки виплітали з різного зілля від весни до пізньої осені.
Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років, плели віночки із 7 квіток. І ми на уроці будемо вплітати у цей віночок (на дошці) по одній квіточці, виконуючи певне завдання.
3. Завдання уроку – на слайді (діти читають). Слайд 4.


4. Каліграфічна хвилинка
Зошити свої ви відкривайте
І під нахилом тримайте.
Сидіть рівно, не нахиляйтесь,
А я погляну, як ви стараєтесь.
Щоб правильно й гарно писати,
Нам з'єднання букв слід усім пригадати.
У ї к а н р а Україна
5. Вправа «Робота в парах».
- Починаємо із завдання, важливого для тих, хто має справу з новітньою технікою.
Повторення правил техніки безпеки. Слайд 5.
Скласти до слайдів коментарі-речення, різні за метою висловлювання.
(Додаток)
Д о в і д к о в е б ю р о . Слайд 6.
Квіти яблуні – символ материнської любові. Колись був цілий ритуал: батько торкався віночком голівки донечки і промовляв: «Мати-яблуня моя, дай моїй донечці здоров'я й долі щасливої»


II. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення раніше вивченого.
Гра «Істинні та хибні висловлення»
Наша Батьківщина – Україна.
В Україні багато лісів.
У нашому місті протікає 2 річки.
Назва нашої ріки – Стир.
Ми вчимося у школі № 4.
Наша рідна мова – українська.
Столиця України – місто Кузнецовськ.
Учні приходять до школи вчитися.
Д о в і д к о в е б ю р о Слайд 7.
Барвінок до людської оселі, городу тягнеться. Узимку відвар барвінку п′ють від простуди, влітку барвінком прикрашають коровай, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.

2. Вправа«Мозковий штурм»
● Програма, призначена для створення малюнків (Paint).
● Найголовніша частина комп'ютера, його«розум» (системний блок).
● Новини, повідомлення, відомості про навколишній світ, про явища, які в ньому відбуваються (інформація).
● Набір програм, які керують і управляють роботою всього комп'ютера (операційна система Windows).
● Орган зору, який сприймає інформацію (очі).
● Пристрій комп'ютера для введення різних символів, букв, цифр(клавіатура).
● Орган слуху, який сприймає інформацію (вуха).
● Допоміжна частина комп'ютера (мишка).
● Місце збереження інформації у людині (мозок).
● Пристрій, за допомогою якого можна надрукувати тексти, малюнки, фотографії (принтер).
● Наука про пошук, збереження, обробку і використання інформації (інформатика).
● Пристрій, на якому відображається інформація, з якою працює комп'ютер (монітор).
Д о в і д к о в е б ю р о . Слайд 8.
Ромашку люди вплели у віночок, коли переконалися, що вона приносить не лише доброту та ніжність, але й здоров'я. Відваром ромашки полощуть горло. У ньому купають немовлят. Ромашку в народі називають ще й рум'янком.

III. Робота над темою уроку.
1. Пояснення вчителя про пам'ять комп'ютера (носії інформації).
- Так як і у кожної людини, так і у комп′ютера є пам′ять.
Вона є двох видів: Слайд 9.
- внутрішя (оперативна) і
- зовнішня (носії інформації).
Оперативна пам′ять – це ніби послідовність комірок, у яких міститься певна кількість інформації. Слайд10.
Носії інформації – це такі пристрої, на яких зберігається інформація окремо від комп′ютера., але відтворити її можна лише за допомогою комп′ютера. Слайд 11.
Особливості видів пам′яті:

оперативна

Після вимикання комп′ютера вся інформація втрачається.

Найшвидший доступ до
інформації.

Розмір пам′яті не дуже великий.

носії інформації Слайд 12.

Вся інформація зберігається і після вимкнення комп′ютера.

Доступ до інформації відбувається відносно повільно.

Використовується для збереження великого об′єму інформації.

2. Робота з підручником (ст.20)

IV. Розвивальна частина.
1. Завдання 1 (ст.21-підр.)


Д о в і д к о в е б ю р о . Слайд 13.
Безсмертник дарує здоров′я людському роду. Загоює рани, дарує нам красу цілий рік. Чи виразку, чи вавочку – все загоїть. Тому й співають йому гімн життя.
2. Вправа «Карусель»
- Як називаються слова, близькі за значенням? (синоніми)
- Як називаються слова протилежні за значенням? (антоніми)
- Як називається змінна частина слова? (закінчення)
- З яких частин складається текст? (зачин, основна частина, кінцівка)
- Які ти знаєш види речень за метою висловлювання? (розповідні, питальні, окличні)
- Як називається спільна частина споріднених слів? (корінь)
- Як називаються головні члени речення? (підмет і присудок)

Д о в і д к о в е б ю р о Слайд 14.
Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хату, у відварі купають маленьких дітей. У вінку – це символ людської відданості, уміння бути корисним.
3. Робота з зошитом (урок9)
Завдання 3
Д о в і д к о в е б ю р о Слайд15.
Мак у вінку – символ боротьби українського народу за волю. Кров, пролита в цій боротьбі, розцвіла маковою квіткою в українському вінку.


Фізкультхвилинка Слайд 16.
Флеш-слайд «Веселе курча».
- Діти, будьмо здоровими!
Здоров'я – це сила,
здоров'я – це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас!

4. Робота в групах.
Садівники
Виростити свої дерева, маючи їхні корені.
Каз Мов
Ліс Сад
Учні підбирають спільнокореневі слова, записують їх на листках і чіпляють до свого дерева.

5. Додаткове завдання
Які моделі слів є пастками (таких слів не буває)?
1). ¬∩^ 2). ∩^ 3). ^
4). ^∩ 5). ¬ 6). ∩¬ 7) ¬^∩
Д о в і д к о в е б ю р о Слайд17.
Квітку калини вплітали посередині як символ краси і дівочої вроди, символ України.

V. Практична робота з комп′ютером. Слайд 18.
Робота з програмою «Куди податись вояку »

VI. Підсумок уроку. Слайд 19.
Підрахунок зібраних протягом уроку квіточок. Оцінювання мовних знань.
Діти стають у коло. По черзі кладуть руку на плече один одному, утворюючи віночок, промовляють слова:
- Сьогодні на уроці я- навчився - дізнався
- допоміг - навчив
- повторив - закріпив
- удосконалив - дякую

Немає коментарів:

Дописати коментар