Мета. Розповісти дітям, як колись передавали інформацію і як вона доходить до нас у наш час.
Розвивати пам'ять, уяву, зв'язне мовлення, логічне мислення;
Виховувати інтерес до уроків інформатики.
Облалдання. Клас з ОС WINDOWS ХР, ІГПЗ «Сходинки до Інформатики 3 клас» програма «Туристичні маршрути», виставка «Носії інформації», слайд-шоу «Малюнки на скелях», додатки №1-№2 до уроку - паперові носії.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже. постарався.
До уроку приготувався.
Повторення правил техніки безпеки.
- Відкрийте свої папки з додатком №1 та давайте пригадаємо правила з техніки безпеки. Зачитайте вголос завдання, яке надано.
Вставити потрібні слова замість пропусків:
Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу ___________ .
Спину тримай___________.
Сидіти слід на відстані не менше_______________ від екрана монітора.
Не торкайся _______, _______, _______,_______ і _______, з якими тебе не знайомив вчитель.
Не працюй _______ і _______руками.
II. Перевірка домашнього завдання.
Прочитай текст. Випиши до зошита з інформатики прикметники-антоніми.
Є у мене менший брат.
Все у нас із ним невлад:
Я білявий, він чорнявий;
Я меткий, а брат мій млявий,
Я високий і тонкий.
Брат товстенький і низький.
(Білявий - чорнявий, меткий - млявий, високий - низький, тонкий - товстенький).
Добери слова близькі за значенням до слова веселий.
(Радісний,бадьорий,життєрадісний, відрадний, радіючий, торжествуючий, тріумфуючий, втішний).
Робота в парах.
- Розкрийте додаток №1, розділ «Розминка», на кожну пару подано один віршик. Вам необхідно відновити зв'язок між рядками.
I пара
Кавуни і помідори,
Цілі гори натрусив.
Спілих яблук, груш і слив
Звинить Вересень в коморі
Звинить Вересень в коморі
Кавуни і помідори.
Спілих яблук, груш і слив
Цілі гори натрусив.
II пара
Дуб нахмурений стоїть.
Ліс довкола аж горить,
Тихо осінь ходить гаєм,
Ясен листя осипає.
Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить,
Ясен листя осипає.
Дуб нахмурений стоїть.
III пара
Сіпали трави, стежки золотистими,
Листя з лип і беріз осипається,
А тоненькі гілки - та й безлистими.
Листя з лип і беріз осипається.
Стали трави, стежки золотистими,
А тоненькі гілки - та й безлистими.
Ш. Актуалізація опорних знань.
- Давай попрацюємо над минулою темою нашого уроку і пригадаємо:
Якою буває пам'ять комп'ютера?
Що відноситься до носіїв інформації? (виставка «Носії інформації» ).
Яка пам'ять комп'ютера головніша, оперативна чи носії інформації?
IV. Повідомлення теми І мети уроку.
- Учні, щойно ми працювали, у парах, відповідали на запитання, згадували правила з техніки безпеки. Цими діями ви передавали мені раніше здобуту вами інформацію. Таким чином, тема нашого уроку «Передавання інформації». Ви дізнаєтесь, як колись передавали інформацію і яким чином ми її отримуємо у наш час, ознайомитесь з новою дуже цікавою комп'ютерною програмою зі «Сходинок до інформатики».
V. Пояснення нового матеріалу.
Розповідь з елементами бесіди.
Учні, коли ви розмовляєте один з одним, як це називається?
Тут також використовується пам'ять. Людина потребує спілкування. Опинившись на одинці із самим собою, вона не шкодує зусиль, щоб скоріше повернутись у суспільство. Люди спілкуються, щоб скоріше повернутись у суспільство.Люди спілкуються, передаючи інформацію один одному. За допомогою передачі інформації на нашій планеті розвивалась людська цивілізація. Відкрийте , додаток №1, розділ «Словничок – довідничок» та прочитайте значення слова «цивілізація».
Наші предки, первісні люди, спілкувалися за допомогою міміки, жестів, звуків, малюнків. Колись первісна людина зобразила на скелі тварин і рослини, знаряддя праці та мистецтва, сюжети зі свого життя. На скелях збереглася графічна інформація. Завдяки цьому ми дізнались про те, яким був світ у той час. (Демонстрація слайд-шоу «Малюнки на скелях» ).
Первісна людина передавала інформацію за допомогою міміки і жестів, малюнків, а пізніше - звуків.
Потім з'явилась мова - найчудовіший засіб спілкування та передачі інформації. Саме за допомогою мови ми сприймаємо та обробляємо інформацію.
- Якою мовою я веду з вами цю розмову?
- Які ще мови ви вивчаєте у школі?
На рівні з мовою з'являються перші цифри - римські. Відкрийте додаток
№1 , розділ «Цікаво знати».
І (1) - один палець
II (2) - два пальці
III (3) - три пальці
V (5) - кисть руки
X (10) - дві кисті рук
- Це основні цифри, звдяки їм ми можемо створювати більш складні цифри. Наприклад, якщо до V додати I, II, III, то отримаємо число більше на I, II або III, тобто VI, VII, VIII; якщо поперед V поставимо І, то ми як би віднімаємо І, і отримаємо IV. Запам'ятайте попереду V можна ставити лише І, не в якому разі II або Ш. Так само і з цифрою X, якщо І, II, III, IV або VI стоїть позаду числа, то ми додаємо, а якщо попереду, то віднімаємо.Якщо поряд поставити дві X X, то отримаємо ХХ(20). Віднімати можна також тільки І.
Виконаємо завдання, подане у додатку №1, розділ «Спробуємо, порахуємо».
- За допомогою яких носіїв інформації у сучасному суспільстві ми сприймаємо та передаємо інформацію?
Фізкультхвнлк нка.
VI. Робота з програмою «Туристичні маршрути»
Інструктаж при роботі з програмою.
- Сьогодні наша робота за комп'ютером буде незвичайна. Уявимо, що ми з вами туристи. Нам необхідно скласти план маршруту по містам України. Працювати ми будемо з маніпулятором миші.
Інструкція по роботі з програмою подана у додатку №2, у розділі «Інструкція при роботі з програмою «Туристичні маршрути».
Практична робота учнів.
Релаксація.
Перевірка робіт.
- Скільки ви нарахували міст, наголос в яких падає на перший склад?
- Назвіть ці міста.
Скільки міст, наголос яких падає на другий склад?
Які з цих міст розташовані на сході України?
VII. Підведення підсумків.
VIII. Домашнє завдання.(Додаток №2 розділ «Цікавинки для кмітли-
вих» ).
Додаток №1 до уроку: «Передавання інформації».
Правила техніки безпеки.
Вставити потрібні слова замість пропусків.
Не розпочинай роботу за комп'ютером без дозволу ____________.
Спину тримай_____________ .
Сидіти слід на відстані не менше____________ від екрана монітора.
Не торкайся ________, _______,________,_______ і _____ з якими тебе не знайомив вчитель.
Не працюй ________ і ________ руками.
Розминка.
I пара
Кавуни і помідори.
Цілі гори натрусив.
Спілих яблук, груш і слив
Звонить Вересень в коморі.
II пара
Дуб нахмурений стоїть.
Ліс довкола аж горить.
Тихо осінь ходить гаєм.
Ясен листя осипає.
III пара
Стали трави, стежки золотистими,
Листя з лип і беріз осипається,
А тоненькі гілки - та й безлистими.
Словничок – довідничок
Цивілізація - (від лат. - гідний, вихований ) будь-яка форма існування живих істот, наділених розумом.
Цікаво знати.
I (1) - один палець
+ І = VI (6)
+ II = VII (7)
II (2) - два пальці
V- І = IV (4)
V + III = VIII (8)
III (3) - три пальці
X + III = XIII (13)
X + V = XV (16)
V(5) - кисть руки
X - І = IX (9)
X + VI = XVI (16)
X (10) - дві кисті рук
X + IV = XIV (14)
X + X = XX (20)
Спробуємо, порахуємо.
VII - VIII - XI -
IX - XVI - IV -
XIV - XVIII -
Додаток № 2 до уроку: «Передавання інформації».
Інструкція при роботі з програмою «Туристичні маршрути».
Для того, щоб розпочати гру на екрані монітори виберіть маніпулятором «миша» розділ «Туристичні маршрути».
Клацніть один раз лівою кнопкою маніпулятора «миша». На екрані з'являється інтерфейс гри.
Вам необхідно побудувати найкоротший маршрут через міста, а яких наголос падає на перший склад (наприклад: Луцьк, але не Одеса).
Оберіть місто в назві якого, на вату думку, наголос падає на перший склад та клацніть ліву кнопку маніпулятора «миша» один раз. Мандрівник покрокує до цього міста.
Оберіть наступне місто і прокрокуйте до нього.
Коли обійдеш всі міста, наведи курсор маніпулятора «миша» на слово «Перевірити», у лівому нижньому куті інтерфейсу гри, та отримай відповідь, чи правильно складено маршрут. Якщо так, то ви автоматично переходите до другого рівпя.
Цікавинки для кмітливих.
У кошику 4 яблука. Поділіть їх між чотирьох людей так, щоб кожна людина отримала по яблуку і одне яблуко залишилось би у кошику.
Два батька та два сина з'їли за сніданком 3 яйця, причому кожний з них з'їв по цілому яйцю. Як це могло статися?
Скільки кінців у 4 палиць? У б палиць? А у 5 з половиною палиць?
Порахуй, коли числа задані римською нумерацією:
VI + III = XVIII - IX =
X + V = IX – IV =
XVI + II = XIV – VII =
XIV + IV = XV – III =
Розвивати пам'ять, уяву, зв'язне мовлення, логічне мислення;
Виховувати інтерес до уроків інформатики.
Облалдання. Клас з ОС WINDOWS ХР, ІГПЗ «Сходинки до Інформатики 3 клас» програма «Туристичні маршрути», виставка «Носії інформації», слайд-шоу «Малюнки на скелях», додатки №1-№2 до уроку - паперові носії.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже. постарався.
До уроку приготувався.
Повторення правил техніки безпеки.
- Відкрийте свої папки з додатком №1 та давайте пригадаємо правила з техніки безпеки. Зачитайте вголос завдання, яке надано.
Вставити потрібні слова замість пропусків:
Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу ___________ .
Спину тримай___________.
Сидіти слід на відстані не менше_______________ від екрана монітора.
Не торкайся _______, _______, _______,_______ і _______, з якими тебе не знайомив вчитель.
Не працюй _______ і _______руками.
II. Перевірка домашнього завдання.
Прочитай текст. Випиши до зошита з інформатики прикметники-антоніми.
Є у мене менший брат.
Все у нас із ним невлад:
Я білявий, він чорнявий;
Я меткий, а брат мій млявий,
Я високий і тонкий.
Брат товстенький і низький.
(Білявий - чорнявий, меткий - млявий, високий - низький, тонкий - товстенький).
Добери слова близькі за значенням до слова веселий.
(Радісний,бадьорий,життєрадісний, відрадний, радіючий, торжествуючий, тріумфуючий, втішний).
Робота в парах.
- Розкрийте додаток №1, розділ «Розминка», на кожну пару подано один віршик. Вам необхідно відновити зв'язок між рядками.
I пара
Кавуни і помідори,
Цілі гори натрусив.
Спілих яблук, груш і слив
Звинить Вересень в коморі
Звинить Вересень в коморі
Кавуни і помідори.
Спілих яблук, груш і слив
Цілі гори натрусив.
II пара
Дуб нахмурений стоїть.
Ліс довкола аж горить,
Тихо осінь ходить гаєм,
Ясен листя осипає.
Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить,
Ясен листя осипає.
Дуб нахмурений стоїть.
III пара
Сіпали трави, стежки золотистими,
Листя з лип і беріз осипається,
А тоненькі гілки - та й безлистими.
Листя з лип і беріз осипається.
Стали трави, стежки золотистими,
А тоненькі гілки - та й безлистими.
Ш. Актуалізація опорних знань.
- Давай попрацюємо над минулою темою нашого уроку і пригадаємо:
Якою буває пам'ять комп'ютера?
Що відноситься до носіїв інформації? (виставка «Носії інформації» ).
Яка пам'ять комп'ютера головніша, оперативна чи носії інформації?
IV. Повідомлення теми І мети уроку.
- Учні, щойно ми працювали, у парах, відповідали на запитання, згадували правила з техніки безпеки. Цими діями ви передавали мені раніше здобуту вами інформацію. Таким чином, тема нашого уроку «Передавання інформації». Ви дізнаєтесь, як колись передавали інформацію і яким чином ми її отримуємо у наш час, ознайомитесь з новою дуже цікавою комп'ютерною програмою зі «Сходинок до інформатики».
V. Пояснення нового матеріалу.
Розповідь з елементами бесіди.
Учні, коли ви розмовляєте один з одним, як це називається?
Тут також використовується пам'ять. Людина потребує спілкування. Опинившись на одинці із самим собою, вона не шкодує зусиль, щоб скоріше повернутись у суспільство. Люди спілкуються, щоб скоріше повернутись у суспільство.Люди спілкуються, передаючи інформацію один одному. За допомогою передачі інформації на нашій планеті розвивалась людська цивілізація. Відкрийте , додаток №1, розділ «Словничок – довідничок» та прочитайте значення слова «цивілізація».
Наші предки, первісні люди, спілкувалися за допомогою міміки, жестів, звуків, малюнків. Колись первісна людина зобразила на скелі тварин і рослини, знаряддя праці та мистецтва, сюжети зі свого життя. На скелях збереглася графічна інформація. Завдяки цьому ми дізнались про те, яким був світ у той час. (Демонстрація слайд-шоу «Малюнки на скелях» ).
Первісна людина передавала інформацію за допомогою міміки і жестів, малюнків, а пізніше - звуків.
Потім з'явилась мова - найчудовіший засіб спілкування та передачі інформації. Саме за допомогою мови ми сприймаємо та обробляємо інформацію.
- Якою мовою я веду з вами цю розмову?
- Які ще мови ви вивчаєте у школі?
На рівні з мовою з'являються перші цифри - римські. Відкрийте додаток
№1 , розділ «Цікаво знати».
І (1) - один палець
II (2) - два пальці
III (3) - три пальці
V (5) - кисть руки
X (10) - дві кисті рук
- Це основні цифри, звдяки їм ми можемо створювати більш складні цифри. Наприклад, якщо до V додати I, II, III, то отримаємо число більше на I, II або III, тобто VI, VII, VIII; якщо поперед V поставимо І, то ми як би віднімаємо І, і отримаємо IV. Запам'ятайте попереду V можна ставити лише І, не в якому разі II або Ш. Так само і з цифрою X, якщо І, II, III, IV або VI стоїть позаду числа, то ми додаємо, а якщо попереду, то віднімаємо.Якщо поряд поставити дві X X, то отримаємо ХХ(20). Віднімати можна також тільки І.
Виконаємо завдання, подане у додатку №1, розділ «Спробуємо, порахуємо».
- За допомогою яких носіїв інформації у сучасному суспільстві ми сприймаємо та передаємо інформацію?
Фізкультхвнлк нка.
VI. Робота з програмою «Туристичні маршрути»
Інструктаж при роботі з програмою.
- Сьогодні наша робота за комп'ютером буде незвичайна. Уявимо, що ми з вами туристи. Нам необхідно скласти план маршруту по містам України. Працювати ми будемо з маніпулятором миші.
Інструкція по роботі з програмою подана у додатку №2, у розділі «Інструкція при роботі з програмою «Туристичні маршрути».
Практична робота учнів.
Релаксація.
Перевірка робіт.
- Скільки ви нарахували міст, наголос в яких падає на перший склад?
- Назвіть ці міста.
Скільки міст, наголос яких падає на другий склад?
Які з цих міст розташовані на сході України?
VII. Підведення підсумків.
VIII. Домашнє завдання.(Додаток №2 розділ «Цікавинки для кмітли-
вих» ).
Додаток №1 до уроку: «Передавання інформації».
Правила техніки безпеки.
Вставити потрібні слова замість пропусків.
Не розпочинай роботу за комп'ютером без дозволу ____________.
Спину тримай_____________ .
Сидіти слід на відстані не менше____________ від екрана монітора.
Не торкайся ________, _______,________,_______ і _____ з якими тебе не знайомив вчитель.
Не працюй ________ і ________ руками.
Розминка.
I пара
Кавуни і помідори.
Цілі гори натрусив.
Спілих яблук, груш і слив
Звонить Вересень в коморі.
II пара
Дуб нахмурений стоїть.
Ліс довкола аж горить.
Тихо осінь ходить гаєм.
Ясен листя осипає.
III пара
Стали трави, стежки золотистими,
Листя з лип і беріз осипається,
А тоненькі гілки - та й безлистими.
Словничок – довідничок
Цивілізація - (від лат. - гідний, вихований ) будь-яка форма існування живих істот, наділених розумом.
Цікаво знати.
I (1) - один палець
+ І = VI (6)
+ II = VII (7)
II (2) - два пальці
V- І = IV (4)
V + III = VIII (8)
III (3) - три пальці
X + III = XIII (13)
X + V = XV (16)
V(5) - кисть руки
X - І = IX (9)
X + VI = XVI (16)
X (10) - дві кисті рук
X + IV = XIV (14)
X + X = XX (20)
Спробуємо, порахуємо.
VII - VIII - XI -
IX - XVI - IV -
XIV - XVIII -
Додаток № 2 до уроку: «Передавання інформації».
Інструкція при роботі з програмою «Туристичні маршрути».
Для того, щоб розпочати гру на екрані монітори виберіть маніпулятором «миша» розділ «Туристичні маршрути».
Клацніть один раз лівою кнопкою маніпулятора «миша». На екрані з'являється інтерфейс гри.
Вам необхідно побудувати найкоротший маршрут через міста, а яких наголос падає на перший склад (наприклад: Луцьк, але не Одеса).
Оберіть місто в назві якого, на вату думку, наголос падає на перший склад та клацніть ліву кнопку маніпулятора «миша» один раз. Мандрівник покрокує до цього міста.
Оберіть наступне місто і прокрокуйте до нього.
Коли обійдеш всі міста, наведи курсор маніпулятора «миша» на слово «Перевірити», у лівому нижньому куті інтерфейсу гри, та отримай відповідь, чи правильно складено маршрут. Якщо так, то ви автоматично переходите до другого рівпя.
Цікавинки для кмітливих.
У кошику 4 яблука. Поділіть їх між чотирьох людей так, щоб кожна людина отримала по яблуку і одне яблуко залишилось би у кошику.
Два батька та два сина з'їли за сніданком 3 яйця, причому кожний з них з'їв по цілому яйцю. Як це могло статися?
Скільки кінців у 4 палиць? У б палиць? А у 5 з половиною палиць?
Порахуй, коли числа задані римською нумерацією:
VI + III = XVIII - IX =
X + V = IX – IV =
XVI + II = XIV – VII =
XIV + IV = XV – III =
Немає коментарів:
Дописати коментар