четвер, 15 грудня 2011 р.

Істинні та хибні судження 2 кл


Мета. Сформувати уявлення про істинні та хибні судження; розвивати увагу, кмітливість, логічне мисленпя; активізувати пізнавальну активність учнів.
Обладнання. Робочі зошити та ручки, таблиця із визначенням судження, картки із завданнями для роботи в групах та нарах.
Хід уроку
I. Читання вчителем вірша О. Гриценко з метою визначення теми уроку.
Я знаю, друзі, серед вас
Є хоч один, руденький,
що всіх дітей у перший класс
 приводить вранці ненька.
І ще. гадаю, що трамвай
по коліях літає.
що в липні - квіти, трав розмай
 на нас завжди чекає.
 Це правда, чи неправда?
 Хто вгадає?
Спитайте в пані Логіки,
нехай відповідає.
 Про що ми сьогодні поведемо мову на уроці?
Правильно, про судження. Пригадаємо те, що ми вже знаємо та дізнаємось нове.
II.      Повідомлення про судження.
Таблицяизначсння, що таке судження.
Судження - це думка, висловлена розповідним реченням, у якій щось стверджується чи заперечується про предмети дійсності, про їх ознаки, дії, взаємозв'язки. Судження може відповідати чи не відповідати дійсності, Іншими словами, - бути істинним (правильним) чи хибним (неправильним).
Розповідь вчителя
Наприклад, Істинними є судження: «У лісі живуть білки», «Після травня наступає червень», «9+9=18» та інші. Але якщо учень каже: «До двох додати три буде шість», або «Тиждень складається з п'яти днів», то ми кажемо, що це хибні судження. Не всі речення є судженнями. Речення, які є питальними спонукальними за метою висловлювання, не є судженнями. Справді, якщо хтось запитує: «Котра година?», вигукує: «Яка гарна машинаї», або мама просить доньку: «Маринко, купи будь-ласка, хліба», немає ніякого сенсу говорити про те, правильні чи хибні ці речення. Отже такі речення не є судженнями. За допомогою частки не можна перетворити істинне в хибне і навпаки. Наприклад, «Слони живуть в Африці» істинне судження. Заперечення до цього твердження «Слони жннуть не в Африці* хибне судження.
III. Виконання практичних дій учнями.
Складання істинних та хибних суджень. Технологія «Мікрофон».
Учні по черзі передають мікрофон і будують істинні судження. Передають мікрофон по другому колу і будують хибні судження. Учитель спостерігає за висловлюваннями учнів і виправляє помилки визначення суджень серед наведених речень.
 Робота а парах.
Ви вже знаєте що таке судження. Зараз вам пропонується робота в парах.
Прочитайте записані речення. Визначте, які з них є судженнями. Істипні судження підкресліть червоним олівцем, а хибні - синім. (Додаток 1)
Співвідношення малюнка і підпису до нього.
 Складання суджень.
-        Прочитай підписи під малюнками. Розфарбуй ті малюнки, підписи під якими правильні. Склади одне правильне та одне хибне судження. Запиши їх у зошит. (Додаток 2)
-        Виправ, де потрібно, неправильний підпис на правильний. Склади з кожним істинне судження, а сусід по парті - хибне до кожного наведеного. (Додаток 3)
Малювання предмета згідно підпису під ним.
Намалюй предмет так. щоб підпис під ним був правильним. (Додаток 4)
Знаходження судження та визначення його істинності чи хибності.
Робота в парах.
Серед наведених речень знайди судження. Навпроти судження запишіть істинне воно чи хибне (Додаток $)
Порівняння зображеного на малюнку зі змістом судження.
Робота в групах.
Уважно подивіться ня малюнок. Прочитай уважно подані судження. Підкресли тільки істинні судження. (Дода ток 6)
7. Гра «Поміркуй». Робота в групах. Перетворіть істинні судження на хибні. (Додаток 7)
IV. Графічний диктант. Розвиток рухової нам'яті.
Завдання на увагу. Це графічний диктант. Починаємо з поданої точки.
Перевірте в парах, що у вас вийшло. Доповніть малюнок, шоб курчатко ожило. Складіть істинне судження за малюнком.
V. Підведення підсумків уроку.
Додаток 1
Серед наведених речень знайти судження. Правильні судження підкресли червоним олівцем, хибні - синім.
а)      Коли закінчується навчальний рік?
б)      Наступний день після неділі - вівторок.
в)      Кожен місяць січень має 31 день.
 г)      Кожен місяць лютий має 28 дпів.
г}     Який красивий діамант
д)      Є люди, які не вміють плавати.
ж) Всі птахи не вміють літати.



Додаток 2
 Прочитай підписи лід малюнками. Розфарбуй ті малюнки, підписи під якими правильні. Обведи кружечком малюнки, підписи під якими неправильні. Склади одне правильне та одне хибне судження з одним із зображень предметів.






Додаток З
 Виправ,   де   потрібно,   неправильний підпис на правильний. Склади з кожним із зображених предметів одне правильне судження та одне хибне.




Додаток 4
Намалюй предмет так, щоб підпис під ним був правильний.
Синя чашка                                           Круглий предмет
Додаток 5
Серед наведених речень знайди  судження. Визнач, яке це судження: істинне чи хибне.
а)      Середа - третій день тижня.
б)      Чому дорівнює сума доданків 3 і 5?
в)      Деякі люди логіки не вивчають
г)       Знайди різницю чисел 9 і 2.
д)      Жодний квадрат не є трикутником.
Додаток 6
Уважно подивіться на малюнок. Прочитай уважно подані судження. Підкресли тільки істинні судження.
-         Це домашні тварини.
-         Це представники тваринного світу.
-         Всі вони живуть у лісі.
-         Деякі з них можуть літати.
-         Деякі з них домашні тварини.
Додаток 7
Перетворіть істинні судження на хибні.

Істинне
Хибне
Місяць лютий не за­вжди має 28 днів.

Не кожна пташка вміє літати.

Взимку падає  сніг.


Додаток 8
Завдання на увагу. Це графічний диктант. Починаємо з поданої точки.
1 клітинка навскіс праворуч вгору, 2 клітинки ліворуч, 1 - вгору, 1 - ліворуч, 1- вгору, 1- ліворуч, 2 - вгору, 2-ліворуч, 1 - навскіс праворуч вгору. З-    вгору, 3 - праворуч, 1 - вниз, 1 - праворуч, 2 - вниз, 1 - праворуч, 1- вниз, 1 - праворуч, 1 - вгору, 1 - праворуч, 1-  вгору, 1 - праворуч, 1 - вгору, 1 - праворуч, 5 - вниз, 1 - ліворуч, 1 - вниз, 1 - ліворуч, 1 - вниз, 2-ліворуч, 1 -вниз, 1 - ліворуч.
Перевірте в парах, що у вас вийшло. Доповніть малюнок, щоб курчатко ожило. Складіть істинне судження за малюнком.

Немає коментарів:

Дописати коментар